AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
451

stoppa i en 2.5 i en 520-89 vem har gjort liknande?

be
21
beaver
520i-89
tjena. köpte en 520i för ett tag sen men 4 dagar efter så pajade kamremmen. jag bytte i hopp om att jag klarat ventiler o dylikt. visst den startar o går men tickar som diesel så nånting fick sig en smäll. bara att ställa sig o riva. men innan jag gör det så går funderingarna runt att kasta i en 2.5 liters. att åka 129hk med nästan 2ton bil är inte så hår-resande direkt. vad behöver jag göra för att stoppa 2.5 liters? vill gärna ha svar från er som har gjort det inte från dom som tror sig veta eller har hört från "polarn". inget illa menat men jag har spånat runt tidigare till liknande projekt i min gamla 320. och fick fram massor och ingenting om ni förstår. mvh beaver

Att gasa e bra. Att gasa rätt e bättre
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hej! Lagligt kan du nog inte stoppa in en 2.5liters i din bmw, men chansen att de märker det är ju ganska liten, då m20 motorerna ser likadana ut(nästan iaf), ska väl inte vara så svårt att byta, har dock ej själv gjort det, men har funderat på det!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Chansen att SBP märker det är liten menar jag!
be
21
beaver
520i-89
ja man ska ha väldig otur om sbp börjar härja om en sån sak. har hört från vissa att det bara e o stoppa i o köra en annan säger att man bara måste byta styrbox o luftmängdmätare. så det vore kul att få höra fakta från nån som vet exakt. så man slipper famla i mörkret menar jag. mvh j

Att gasa e bra. Att gasa rätt e bättre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.