|
|
|
|---|---|
|
J-vla skit, kommer ut till bilen 06.20 imorse, ser att några f-n #@¤ helve-es idiot(er) har snott hela M-fronten... nylackad och Ditecad. Ser ni någon som försöker kränga en Titansilverfärgad M-Front, där vänster (framifrån sett) plastskydd runt dimljus saknas... så vore jag tacksam för tips... ny-waxat basebollträ saknar "hållare". /Jake | |
|
Återinför offentlig stegling på torgen av dessa missdådare ( kan dock vara så att stötfångar fantomen från Kumla tagit den för omlack i hans utbytes system på E39 stötfångare...) *S* |
|
|
Nope, pratade med honom nyss, han ringde från Kalmar där han beundrade 7 st Beemers och en Morgan med en trevlig donna i... Så vi kan utesluta Hasso, han har ett bra Alibi... Jag är för Stegling, lika för de som snor saker, som de som köper stöldgods... !!! /Jake |
|
|
Jo, ett till kännetecken är att en liten glasflisa saknas på vänster dimljus (framifrån) och dessutom på vänster kant av denna... inget direkt stort men ändå... då vet ni vad ni tittar på om ni ser denna... /Jake |
|
|
Gasar-Magnus: Verkar som det bara är du och Hasso som har empati för min förlust... Känner helt annorlunda nu för filmen "Falling Down!", vet hur det måste kännas... Som tur är så fixar jag en ny front på självrisken, det kommer dock att ta 4 veckor att få tillbaka bilen... *Suck* Fatta, vad sånna "Ollon" kostar oss och försäkringsbolagen, premierna går upp också... har bestämmt mig, det kommer inte hända igen... har motåtgärder på gång, t ex modifierade bultar mm. Kändes att jag bara måste skriva av mig... /Jake |
|
|
Empati och empati hade det varit en Aspensilver front så hade jag gärna jagat rätt på vederbörande och tagit den av honom.... *S* Vad säger FB då?? "nej nej du har väl kört på nåt och försöker dra en vals för att få en på stöld försäkringen" eller är dom luttrade när det gäller frontstölder på BMW?? Får mig att tänka på en historia en bekant i billarms branschen berättade om en klipp ny Volvo 765/965 med skinn som fick skinn inredningen ( inkl. ratt, växel knopp och dörsidor) stulen i Gallerian garaget i Sthlm medan julklappaskassarna stod kvar i skuffen bilen låst och larmad utan några skador.. Han hade tungt att få betalt av FB-.... Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Man blir så trött när man läser om allt skit som folk råkar ut för :((( Det är nästan så att man gläds över att ha en gammal bil utan en massa stöldbegärlig utrustning. Hoppas det löser sig på fördelaktigt sätt för dig Jake! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
FB verkade helt OK (känns ovant)... polisen på Drive-In besiktningen konstaterade att det var första "nya" fronten som han konstaterat som stulen, tydligen så händer det oftare på lite äldre modeller, speciellt på M-bilar... Verkar som det finns ett antal BMW ägare som så gärna vill uppgradera sina åk, på andra BMW ägares bekostnad... Sorgligt är bara förordet, tycker synd om kräken som medvetet utnyttjar andra människor. Må de j-vlarna får lida i en sunkig v-lvo resten av sitt sura liv. Vart så deppad att jag funderade att konvertera min BMWsjäl till en HUMMER H1a... slut på oro över P-bulor, får H1an en P-bula eller ännu bättre några schyssta skotthål, så är det väl bara sexigt... Lugn, jag har inte vikt från den smala BMWstigen fullt än, håller mig krampaktigt kvar med mina fjuniga tår ett tag till... ska inte låta några patetiska r-vhål få döda min BMWglädje så lätt. Bilen kommer snart att få en tripp till Hassoland, där Hov-lack/plåt/audio-fixaren David står och väntar. Snart får jag väl en egen ruta där (bredvid Asken)... Har ordnat ny P-plats, i ett bevakat P-hus där Beemern får sitta i en egen "Bur", tills jag fixat hus med Dubbelgarage... det sliter i själen att behöva göra allt detta för att få ha pärlan i ro... Tack alla som ringt och ni andra som tyckt till, känns bättre... även om jag fortfarande är j-vligt förbannad på det som hänt, så är jag säker på att det kommer att bli bra snart. De skyldiga kommer på ett eller annat sätt att få igen... /Jake |
|
|
Senaste nytt: 2 kräk på 20-25 år, en blond och en svartklädd mörkhårig "man" med svensk härkomst, sågs hysta in min M-front i en vit skåpbil mellan 23.30-24.00... sågs smått påtända kravla i skogen (inte direkt diskret) hoppas att deras snus smakar illa, flera vittnen har ganska bra detaljer om förövarna. Fingeravtryck finns också bevarade... J-vla amatörer... Får väl se vem som snart knackar på deras dörr och ska ha tillbaka grejer... snart ! /Jake |
|
|
Har fått tips från en nyfunnen BMW-vän... kan ha sett fronten med det defekta glaset... /Jake |
|
|
Slit inte ut baseboll träet nu bara....*S* Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.