|
|
|
|---|---|
Christer Lundman |
Hej Finns det några mer än jag som åker denna gamla busbil? Finns det någon klubb/sektion för oss som åker e21? Mvh Christer , Borås Som vet vad Freude am fahren innebär |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Hej Christer! ja jag har ju två stycken, en skrotas ned just nu till förmån för den andra. Någon speciell klubb för e21 finns väl inte? / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
|
En klubb eller iallafall ett forum är på väg att bildas, men jag har varken tid eller kunskap att fixa till ett forum just nu! ___ Länk |
|
| jag har också en =) | |
| Jag har en oxå! Men den kommer snart att slaktas och bli en E21-318TIC pickis!!!!! med ca 250Hk! Super bra vinter bil! ;) | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Någon som behöver lite delar till 323i E21 kan höra av sig. |
|
Jag kör också lätt modifierad E21 323. Ett försök till E21 klubb rann ut i sanden: Länk Kiip Spiiding! |
|
|
Jag har haft en 323i -79. Den var hur skoj som helst. Den hade extractorgrenrör, ansa sportavgass o s v. Den var tokrolig att köra. Aldrig några som helst problem med den. Startade alltid, pålitligare än en B20. =D Men den är tyvärr borta. Såldes till förmån av M535i. Men jag letar efter en 323 E21 nu i alla fall. Helst vill jag ha tillbaka min gamla. Men jag behöver en bmw som vinterbil nu. MVH Morgan. Länk |
|
|
har oxå en e21... 323:a som ser rätt ok ut, svart som natten. tyvärr lite taskig lack samt att rutan är spräckt. motorn går som en klocka, renoverad o portad topp samt mycket annat nytt. har hela handskfacket fullt med kvitton...5 vxl samt diffad är den oxå grymt rolig att köra :) inte snabbast men lagom pigg.. hurtig på något vis.. kul bil som kanske ska avyttras.. |
|
|
Jag har två 323or. Den ena är bara en rensad kaross just nu, och den andra har jag som busbil. I busbilen har jag monterat en 325-motor och bilstein sprint-dämpare. Det som saknas på den just nu är väl en diffbroms. Mvh Johan |
|
| äger en 320 -80 och en 323 -80. trevliga bilar! | |
Andie_83 |
Carpimp>> Ska eventuelt sälja min, till förmån för 325:a! Hör av dig om intresse finns! BMW-beroende>> Har du lister till en e21:a? Mina blev snodda! Jag kör en blå 323i e21. Bild finns här Länk Bilden längst upp i höger hörn, en blå! Ha det bra MVH //Andy |
rocker |
äger en 320i 82 (vinterbil) o en 323 79a blivande bus bil. Trevliga saker :-) |
|
Jag har en.. Bilsteindämpare, BBS Splitfälgar och diff - skitkul men lite dyr på däck :) Allting rätt - E21 |
|
Tojne |
Jag har ingen längre, men jag och min familj överlevde en frontalkrock i 70km/h med min 323:a -79 för ett par år sedan, bilen blev totalskrot, men som sagt den räddade livet på oss!! //Tojne |
|
Jag kör en 323iA-82 med renoverad automat och motor+trimmad. Jag är sugen på att skaffa en till med manuell låda. Rickard |
|
| Jag har en originalbil med BBS 13" guldlackerade och bilen har färgen Kastanienrot 157, underbar men börjar bli lite rostig tyvärr. | |
jocker18@home.se |
Jag får hem en 323i -82 i morgon. rätt orginal, endast en köhler trimkam, vilket borde göra några hk iaf. har inte ens provkört den än!! ska bli kul har haft en 316-79 innan, och karossen är helt rätt för mig, så mycket vet jag! BmW - enjoy! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.