AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
532

blir det uthärdligt med hardtop?

elof
någon som har erfarenhet av z3 med hardtop?
Går det att köra längre sträckor utan att bli trötti huvudet av allt oljud...hur tysta blir de med hardtopen på?
Jag har åkt passagerare i en bil med hardtop i höstas. Det var en trevlig och tyst tur.

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!
elof
okej var skönt att höra
skapligt tyst öven i högre farter?
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Funderar även på att skaffa hardtop. Gäller bara att det är värt priset. BMW vill ha 31-32.000:- för sin och Hamann har en för 39-40.000:- (inkl moms)
Vad som motiverar Hamanns merpris vet jag inte om det enbart är designen som är annorlunda.

Kanske är det någon som vet en inköpskälla där hardtop kan köpas för lite "rimligare" kostnad? Givetvis måste hardtop till detta pris vara tysta och stänga ute oljud.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
askåsen: Man kan väl kanske gissa på att det är för designen ja - på samma sätt motiverar väl alla stylingföretag att deras produkter är dyrare än originaldelarna.

Mitt tips är nog att se sig om efter en bra begagnad hardtop antingen i Sverige eller Tyskland, eller köpa en ny i Tyskland.
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Alla tips på inköpsställen är synnerligen välkomna. Är designen värt pengarna? Finns det någon som kör omkring med en Hamann hardtop?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Askåsen: Det är nog få, därav kan det kanske vara värt om man vill vara lite unik? Har tittat på en Z4 hamann hardtop - grymt snygg faktiskt. Men en vanlig hardtop funkar nog minst lika bra rent praktiskt.
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Är hardtopen till Z4 av aluminium eller glasfiberarmerad plast?
modano
vindbruset elimineras med hardtop tupp til ca 170 km/h.. då börjar det låta ganska rejält igen.. men vad gör väl lite ljud? ;)

Levins Bil i Värnamo säljer hardtops för ca 28000:-, sen har BMW-klubb och dylikt 10%, ca. 25000!!!

mvh

-----
det finns bilar...
men som tur är så finns det också BMW...
As
188
Askåsen
Z3 Roadster 2.2i -02
Mycket slantar på att tjäna och jaga priser - jag har fått pris på en Hamann top 31.500:- kan man då få en BMW original för 28.000:- (25.000:-) i Värnamo. Då har priserna kommit ner 4-9.000:- enligt mitt tidigare inlägg.
Dvs det kommer bra tips här på tråden.

Mera ideer och priser?
modano
har själv en hardtop jag funderade på att sälja eftersom jag absolut inte kör bilen på vintern.. men .. .nä.. bilen är grymt snygg med hardtop! oerhört råå...

skaffa hardtop!

;)

-----
det finns bilar...
men som tur är så finns det också BMW...
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Håller med modano. Det blir ett annat stuk på bilen när toppen är på. Det är jävligt roligt framåt slutet på maj att ta av den. Lika kul i oktober o sätta på den o ge den ett ytt utseende....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.