AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
29.777

Hur snabb är din BMW?

Sida 9 av 16
svardska
amatörer! 1988 körde jag göteborg-örebro med snittfart 184km/h. det är ca 27 mil. startade 0400 på morgonen. ford scorpio!
1990 Gällivare-örebro snittfart 179/h audi(urk)200 turbo. ca 133 mil...
Fan va less jag blir ang bmw snack!
tror ni att det e världens snabbaste å bästa bil??
ä så less å läsa om era fantasi farter!
snacka om forumet har ballat ur!!
fan det finns ju massa andra märken som e mer pris värda å bättre......har tyvärr en som ja vill bli av med men.....import å fuskade mätar ställning å nått som e mest vanligt på bmw!!
tyvärr men sant=//

Nej vi tror inte det är världens bästa bil.

Vi vet!

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tror gör man i kyrkan...

----------------------------------------------------------------------------
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
AnteW: Om du inte gillar bmw snack så kanske det är hög tid att du lämnar BMW forumet?
Hmm...va inte meningen att reta upp er!
Men vist är det väl att dom flesta här "andas bmw" har jag oxå gjort men har stött på så många besvikelser ang detta märke!
Har skruvad mätare=svår såld.
Skicket är det inget fel på men den har gått 8000 mil mer är vad den visar.
Känns konstigt nog inte heller!
Kanske på grund av bra kvalité..va vet jag!
Är väldigt misstänksam av mig nu på detta märke pga av vad som hände mig!

Måste oxå säga att detta forum är bra å lärande!

T_J
Det är en sak jag tycker är konstigt på detta forum, alla påstår sig vara bilentusiaster och beemerlovers men ändå kan otaliga här tänka sig att ligga och pressa sin bill till det yttersta i flera timmar på extremt höga varvtal..så tycker jag inte man ska behandla sin älskling.
Nu säger nog många "det är dom byggda för - jaja säger jag men hur nyttigt är det, visst dom kanske håller ihop men slitaget är ganska stort.
Jag har aldrig legat mer än ca 1-2minuter på fullgas på sexan i sträck med min fd. bil, och jag hade ändå nog dåligt samvete för det.

Bara en synpunkt.

Perkka
Körde Sundsvall-Övik på ca 50-55min me Bimmern.. (520 e34).. Fick några gånger upp den i nästan 220km/h (mätarfart).. Men d va låååååånnga (lite lutandes) raksträckor som d hände på.. Dock slog aldrig varvstoppet i.. Jag vet att 220km/h e int så speciellt fort va, men för en 520 på 129 slöa pållar måste d väl vara ganska bra iaf?

Mvh Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
Al
258
Aleks
Bmw 328iT -96
Varför inte?

lite över 220km/h(mätarfart) nedför Hallandsåsen med passagerare.. 318i..

ca 240km/h(mätarfart) med en passat vr6.

Berlin - Montpellier med snittfart runt 180-190km/h
(528im)

Toppat den gamla Jeep grand cherokee 5,7l motorn .. 240km/h .. farligt som fan. gick över 3 filer..

Mvh aleks.
T_J, bilar är till för att användas, och mår bara bra av att rastas lite mellanåt. =)

Fredrik M - Z3 2.8
Länk
Ja
760
JanF
530i-93
Oj, oj, oj, oj.....

Ny på forumet och håller på att läsa "ikapp" bland forumen, och ny som BMW ägare också, men jag måste säga, har sällan haft så kul som när jag läste denna tråd, fortfarande skrattkramp. Själv kör jag alltid extremt lungt, fint och lagligt, vilket bör tilläggas.

PS. Åk till någon av bilsports träffar och få svart på vitt någon gång. DS
-RW-
Ante W// Finns även de som har Svensk sålda bilar. Nu behöver inte alla import bilar vara skruvade, men håller med dig att de flesta är det.

MVH
Running Wild
----------------------------
Länk
Sa
22
SamRuss
328i-97
Jag trodde att en av andledningarna till att man skaffade BMW var för att man ville köra fort? :)

Har jag betalat 100-200 papp (eller mer) för en leksak, så ska det fanimej lekas också! :)
Försökte köra Gävle-Täby på en timme en augustimorgon kl 04. Gick ut hårt och tänkte att det här fixar jag med god marginal. Men norr om Uppsala smällde dimman till, såg inte många meter. Vilket nederlag.
Visa användare
240
Lunken
323CIA e36
Lyckades få upp min gamla saab 900c -87 (förgasare)
i nästan 180. Slå det om ni kan.
80-120km/h var det väl tråden handlade om från början va? :-)

Har inte klockat det men har en liten filmsnutt där kameran sitter på ratten(4:ans växel).

Överkänsliga tittare kanske skall varnas då det inte är någon BMW.. :-)

Länk

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
TD04,

80-120 på 6s är inte speciellt snabbt.

Sen rör den på sig bättre men fortfarande långsammamre än både E46 M3 och E39 M5. ;)
johann>> Nä, någon raket 80-120 på 4:an är den inte men det vore ju lätt ordnat genom att mosa på lite mera ladd på låga varv.

Nu är det dock som så att jag vill ha lite sugmotor karaktär på maskinen så det "snålas" lite på laddet i botten för att sedan växa allt eftersom motorn varvas.

Stoppar man i 3:an istället så går den lite bättre:

Länk

(En komentar till filmsnutten är att motorn är inte kall, det är bara tempmätaren som är lite lam.)

Ja, att den är långsammare än E46 M3 och E39 M5 är ju inget att tveka på men tidigare M bilar kan nog få sig en omgång.. :-)
Visa användare
664
Osprey
540iA -95
318i -93
Körde Gbg-Alingsås på 1.5 timme idag... snittfart c:a 70... men det är svårt att gasa på i köerna...
M3 killer´n
Körde Karlstad - Töcksfors på 39min 14mil
och uppsala - Töcksfors på 2 tim och 34min 45mil då stannade jag även för en snabb tankning = över 220kmh typ hela vägen..

Mvh Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.