|
Sida 6 av 16
|
|
|---|---|
|
Det är ganska exakt 35 mil mellan Sundsvall och Arlanda. Åkte den sträckan flera gånger per år för 3-4 år sedan. Jag gjorde själv en mycket dumdristig resa mellan Sundsvall och Lindesberg för 2 år sedan. Jag snittade 133 km/h. Men vad gör man när man är både hungrig och skitnödig. Ynf! |
|
swemho |
Vad har ni för topp hastigheter på bilarna då ? |
| Teoretisk 350km/h ;-) | |
|
Tyvärr för mycket för att vara hälsosamt att köra på allmänna vägar:) Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-) |
|
dalmatino |
Hej, jag jobbade på en bilfirma i Göteborg som sysslade mycket med import av lite extremare bilar. Under 2 års tid har jag kört hem mer än 120 bilar från Tyskland oc Belgien. Här följer ett par av mina personliga rekord från den tiden. Måste bara tillägga att jag har slutat att köra så ruskigt fort sedan jag körde in i röven på en MB 250 TE på autobahn. 1. Audi RS2 -94. Bilen var SöderqustRacing trimmad och hade 430 HK. Det var natt, maj månad, fint väder och inte en kotte på vägen så jag gasade på. Landnvetter-IKEA Skärholmen ca 46 mil, 2h och 50 min. Skulle till Djurgården men var tvungen att tanka i Skärholmen. 2. Rödby-Helsingör 19,5 mil på 47 min med en gammal Porsche 944 Turbo Cup -89. Mätaren var under 250 endast vid avfarten på E45 och förbi Köpenhamn. 3. Helsingborg, Trafikplats Ramlösa-Göteborg 22,6 mil på 1h och 20 min med SL500 1996. "PS Det underlättar att köra fort och jaga rekord om man har tankkort från företaget. DS" MVH //dalmatino |
sebbe_bmw |
Körde från Alingsås till Tyskland på 2 timmar... (36 mil) Hade 540n med dubbfria vinter däck vid 04.00 tiden i november... Knappt en enda bil men det va lite idiotiskt med tanke på att dom däcken kanske inte är till för det... Sebbe |
|
känns som man måste hålla liv i en sån viktig tråd ;) Min 745i 84a gör 250 kmh enligt mätaren (självklart på enslig motorväg nattetid) 0-100 7.7 - 7.8 s med TJOCK passagerare mätte idag värden e något bättre än vad som anges orginal men det verkar som BMW tagit till i underkant iaf när det gäller 0 - 100 |
|
|
Jag har kört till Nice på 19h ca 180mil. Det är härligt att behöva fylla på olja! Lampan började lysa på vägen hem jag ringde då BMW som skickade en kille med en vit servicebil. Han tyckte att jag inte skulle köra som Niki Lauda.... |
|
Sphinx |
Jag vill inte säga hur fort jag har kört med min M3:a men det bör väl stanna nånstans runt 270Km/h på mätaren ;-) Ca: 260 verklig fart! Sphinx Jag körde i 300 på mätaren med min 911 Turbo i sommras på Autobahn, det blev en tur ner till Florens Italien på 15 timmar med ca 3 timmars sömn, slå det! Sphinx Porsche rules in the summertime. |
sebbe_bmw |
Gustaf: Roliga bilar du har:) Har du några roliga bildet på dom eller? Ha det kör lungt Sebbe |
|
Va fort alla kör? Jag ska nog bygga om min bil till en EPA. |
|
|
Sebbe: Jag hade några fina bilder på photopoint.com men de har lagt ner :-(. Vet inte var jag ska lägga upp dem nu. Jaggan är Sapphireblå med beigt läder, 745:an är toledoblå med naturbruntläder och MB är röksilvermetallic med dadelfärgatläder. Vill byta MB:n mot en X5 men är lite osäker på komforten. Hur tycker du den är att köra? Dessutom har den inte gått ner i pris på beg marknaden. |
|
|
Barnslig men ack så rolig tråd :) Har åkt 290km/h med en 911 Turbo, det ökade men var tvungen att slå av. Det var på E4:an förra hösten. Idiotiskt men kul! Mvh Anders S. |
|
|
Lördags kväll: Autbahnkruez Hannover Ost-Puttgarden 1,38 (289 km) Stuttgart Skåne totalt: 7,45 (1100 km) en bra lördags kväll |
|
|
Gislaved-Stockholm ca: 40 mil på 2 timmar å 55 min. Seat Alhambra Tdi. Mellan Nyköping å Södertälje var jag aldrig under 170Km/h |
|
|
Uppsala-Tierp 6 mil på 1 timme och 5 minuter, klockan 17.00 en onsdag. Går inte så mycket fortare... Micke |
|
|
Ni är ju tamejfan värre än Steve med Lojden. Hur fort kan ni stanna då? Han var väl uppe i 140 på tvåan då han pumpbromsade och stannade på 9 meter. Slå det om ni kan! Mvh, ThePuc |
|
Hjelm |
Jag har liftat med tummen Stockholm - Paris på under 15timmar, med 7olika bilar!! Inga båt avgifter.. Ingen soppa.. |
| *gäsp* | |
|
måste oxo va me på tråden. ett tillfälle en tidig tidig söndag morron förra året skulle jag köra syrran o morsan till arlanda från solhöjden i spånga. vet inte exakta avståndet... mellan 20-30km ialf när vi kom fram visade det sig att passaen stannat hemma. jag hade 35-40 min på mig att köra arlanda-spånga spånga arlanda. hehe.. min fot var som en tegelsten på gasen. på med blinkande heljus o tuta var det hela vägen. gammelbilen gick dock inte fortare än 190. men fyfan va det va kul i svängar o sånt. bredsladd här o där. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.