|
Sida 16 av 16
|
|
|---|---|
| *Det är inte farten som dödar, det är smällen - it´s not the fart that kills its the smell" | |
| haha | |
| litet skämt ja hörde på jobbet stämmer i alla punkter | |
Ulke |
0-250 utan att röra växelspaken...... //Ulke |
|
Lite Offtopic... Nu när jag satt och läste här kom jag på den värsta skrönan jag hört. Utanför Hörby bor en pensionerad polis. Vi stannade till utanför hans hem eftersom det stod en bil ganska länge, så vi tänkte kontakta ägaren för att köpa den billigt och dra den på skrot. Så den här herren kom ut, nyfikna poliser ni vet, och började prata en massa. Han hade en E34 diesel, vet ej vilken motorstorlek, men den var helt orginal och hade ingen utrustning överhuvudtaget. Men han menade att den gjorde 320 km/h (!!) och att han hade hängt på en Ferrari av något slag med blåljuset studsande i taket (civilvarianten). Det kom fram fler historier av denna typ om den underliga E34:an. Däcken som satt monterade var av typ 185/70 -15 eller nåt. Skrattar fortfarande när jag kör förbi hans hus och ser den röda E34:an. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Jag har kört 0-100km/h på 1:ans växel med en Nisssan Micra. Den låter lite konstigt i motorn nu. Är det någon som vet vad det kan vara? |
|
| Jag har hört att skrönor har en viss förmåga att glappa och låta f-n efter ett visst varvtal alternativt hastighet. Åk in på en Nissanverkstad och koppla upp dig så hittar dom säkert felet. | |
| Alltså doktorn, nu får du nog spotta ur dig vad de är för bil du snackar om. Man blir ju lite nyfiken.. =) | |
BCR |
Larvigt grabbar. Min BMW gör 0-100 km/t på 3,1 sek, standard från fabriken. Är dessutom standardutrustad med dubbla flytande bromsskivor (borrade) och bromsok från Brembo. Steglös justerbar fjädring bak och fram, kolfiberskärmar, dubbla tändstift per cylinder, ventilkåpa i magnesium, sexväxlad sekventiell låda. Vikt per hk: 2 kg/hk. Är dessutom befriad från löjligheter som DSC och toppfartsspärr... Behöver jag tala om att det är den roligaste BMW;n jag ägt Nyfikna? MVH /Håkan |
|
Bcr: jag är nyfiken!Tråkigt att du är lite ironisk bara för det låter som en trevlig bil! Mpower |
|
|
Diskuterar vi inte bilar här? Att en hoj för 20.000:- klarar 0-200 på 8s och 0-100 under 3s är inga konstigheter! Undra vem det är som är larvig?!? |
|
|
Nämn den hoj som kan prestera de där tiderna för de priset så köper jag den direkt. 20 tusen kr är ju bara kattskit för en sån leksak! ps. jag tyckte inte du var larvig alls BCR, bara rolig. =) |
|
BCR |
:-) Länk Går inte att ha roligare med kläderna på, BMW´s roligaste fordon är inte de på fyra hjul. Har åkt BMW bil i hela mitt liv, åker på min R1100S Boxer Cup Replika-04 (specialmodell, tillverkad i 1.000 ex) när jag vill uppleva riktig prestanda. Mera godis för prestandahungriga på denna länk: Länk Gott Nytt År!! |
|
Grelle>> Receptet är ganska enkelt. Du köper en gammal hoj med 1000-1200 cc. Sedan blir du kompis med någon som kan svetsa och bistå med lite rördelar. På skroten inhandlar du ett turboaggregat modell större. Efter några kvällar/helger med tankeverksamhet och skruvande har du en båge som ger runt 300 hk, på bakhjulet! Att åka fort rakt fram med vare sig bil eller hoj till en rimlig peng har aldrig varit några konstigheter. Jag vet folk med gamla Fiat Turbo och Nissan Cherry Turbo för under 20.000:- som åker ifrån BMW's M-bilar rakt fram med besked. Att grejorna sedan inte håller, inte kan svänga eller bromsa är en annan diskussion. |
|
| Jag bad dig nämna den hoj som kan klara de där och de känns fortfarande inte som du gjort det. Man ska nämligen kunna köpa den för 20kkr. Och tid är ju som alla vet pengar, så blir din idé nog dyrare än 20kkr. | |
Diar |
Jag köpte en bmw 540 97 e39 med orginal m paket. och jag behöver falska angeleyes bara ringen.jag har själv på bil men den är för svaga..är det nån som vet var ska man tag på en sån? MVH Diar |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.