|
Sida 15 av 16
|
|
|---|---|
Stempen |
48 mil upp till färjan i Tyskland på 3 timmar blankt med en hyrd saab 900i-87. Året var 87 med en ny bil som endast gått 450 mil när vi hämtade den. Ett tankstopp och förarbyte på ca.3-4 min sen gasen i botten . När vi lämnade tillbaka bilen gick den inte på tomgång längre, men den var ordentligt inkörd. |
| Jag har kört Stockholm - Karunki (ligger på precis vid finska sidan om gränsen) på 9h 20min! Med min förra M3 | |
|
Jag har faktiskt kört 100 meter på 1.8 sekunder! Bara 13% långsammare än en M5:a! /A |
|
| flygande start alltså! | |
| Jag vet en som kört från Lilla Varholmen till Älvsborgsbron på 6 minuter. Jag tror det är ett inofficiellt rekord. Sträckan är typ 16 km. | |
|
Har kört 255 km/h enligt mätaren... "En gång BMW, alltid BMW" Bilen: Länk |
|
|
Sigparve>> 100 m på 1,8s ? Det är ju i runda slängar 55,555555 m/s. Dvs. ganska exakt 200 km/h, visst går en M5 snabbare än 230 km/h? |
|
|
Mätaren går "bara" till 240 men gissar att nålen hamnade på 250 innan jag slog av på gasen. Kändes helt odramatiskt och det är första gången jag kunnat köra mätaren ut på någon av de bilar jag ägt. Det gav mig en ohygglig trygghet och självsäkerhet. Känner mig numera som Jimmy Dean på dagen och sover som ett barn om natten. "Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en". |
|
|
Gamlam tråd och jag har inte läst igenom hela. Men för att återknyta i alla fall en smula till trådens ämne, så lägger jag in tider för min bil även om det inte är en BMW. Kanske kan vara kul att jämföra ändå. 80-120 kmh Fyran = 2,87 s Femman = 3,58 s Dr Tinnitus |
|
|
har kört malmö - moskva på 20minuter Stil, Komfort o Sport. Thats BMW |
|
|
Ser att jag tyvärr stavade som en halt gråsäl i en husvagn i förra inlägget.... Gammal tråd...... skulle det ju stå. Och jag kanske ska passa på nu att säga att mina tider jag uppgav ovan inte är nåt skämt utan på fullt allvar och fakta. Dr Tinnitus |
|
| Döööh | |
|
buffy11. "Döööh" Jaha, vad menar du då med detta och till vem eller vilka är det riktat? Var inte blyg nu utan berätta så att alla förstår. Dr Tinnitus |
|
| Vad känner du dig träffad eller ? har du bevis på dina tider eller ska man lita på ditt ord så det inte är att du bara skämtar. | |
|
buffy>> Ge dig! Vad skulle Doktorn tjäna på att fabricera tider? DU är bara avis för att du blir frånåkt, eller hur? |
|
|
byffy11. Ja jag har bevis för mina tider, men jag kan inte tvinga dig att lita på dem. Jag kan ha viss förståelse för att folk ofta tror att jag skämtar eller har en släng av mytomani, för de tiderna på de växlarna och det intervallet är det få som klarar och ännu färre som slår. Just därför är det lite kul att slänga fram dem och se hur folk reagerar ;-) Men jag har som sagt bevis, mycket hårda sådana... Dr Tinnitus |
|
| hehe oj vad ni gick i gång... ja Tomas JAG e jätte avis visst drar han mig som om jag bryr mig ..Jag tror säkert att du har en snabb bil Dr T det vet säker din pojkvän med Herr Tomas så som han reagera bara för jag skrev det fram med bevis, ärligt tycker jag det är kul att du har en snabb bil som rastar dom flesta BMW. | |
|
buffy11. Jag tycker också det är kul. :-) Dr Tinnitus |
|
Amethyst |
Jag håller mig mellan 30,254kmh och 32,784kmh. Annars går det för fort tycker jag, plus att flugorna fasnar i grillen över de farterna. BOOM BOOM BASS |
| Dr T jag tror ja vet va det är för bil, haha | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.