AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
421

320iC -93

-BeeMWe-
13000 mil drygt, ingen s-bok men milen är tydligen kollade.

Elhissar, taklucka, c-lås, stereo med baslåda, sportsystem, sänkt, vita blinkers.m-ratt,m-knopp

små rostfläckar på något ställe, bra sommardäck, vinterdäck men inga fälgar, nytt batteri, gråmetallic
35-50 KSEK? Bilen saknar AC, farthållare, SCHiin och ASC+T. Vad tror ni andra?

/Simon
-BeeMWe-
simon_en: Opel Vectra ?!
-BeeMWe-,

tyvärr ja, är fn arbetslös och det är ett billigt sätt att få plats med familjen och slippa åka fyrcylindrigt! Dock lutar det nog åt något annat märke nästa gång pga de kraftiga värdefall BMW råkat utför samt de sjuka försäkringspremierna, annars är BMW att föredra såklart!

/Simon
-BeeMWe-
OK tråkigt :( Vad för jobb söker du?

Iaf denna 320, det är aktuellt med byte mot min 535a ( Länk )

Får c om jag vill behålla CD och vinterdäck på min.
-BeeMWe-,

har en fil kand i ADB i botten, har jobbat som datakonsult, avancerad systemadministratör, projketledare och dyl. Söker jobb som: ITchef, systemutvecklare, verksamhetsutvecklare, avancerad systemadministration och dyl...hoppas att det blev lite klarare...:)

Ok, kastbyte....ja det känns hyggligt rättvis, e36 är något hetare än e34 kanske. Verkar hyggligt rättvist även om 535an är mer bil så är den två år äldre och är en tre år äldre konstruktion. Dock är 2,0 sexan inte den mest popurlära, å andra sidan är den sannolikt inte lika hårt körd som 325versionen. Hoppas att du kommer att bli nöjd!

/Simon
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
30.000:- för en E36 coupe? har jag aldrig sett.
LME, jag har skrivit ett spann från 35-50 KSEK. På minussidan för e36an är avsaknad av utrustning och servicebok och en del rost. Å andra sidan låga verifierade mil. Är jag helt ute och cyklar LME? Korrigera mig om jag är det....:)

/Simon
-BeeMWe-
simon_en: Hade du varit undersköterska eller sjuksköterska hade du fått jobb direkt hos oss :)

Jo jag tycker nog det kan vara ett OK byte för båda. Jag själv värdesätter dock elhissar och taklucka före AC :)

Det är samma motor i 320n som i en 520 samma årsmodell va? Hade en sådan tidigare och motorn var helt ok att köra.
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Jag måste läst fel, läste 30.000:- innan=)
Den billigaste (sv regad)E36 Coupe jag har sett var en 316 på 39.000:- över 20.000 mil.
Coupen är fortfarande lite dyrare än sedan.

Sen tror jag att 320 -93 betingar ett rätt så mycket högre värde än en 535 E34.
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Tyskarna brukar ha bra koll på priser.

En 320 -93 Coupé ligger på ca 45.000:-
En 535 91-92 ligger på ca 30.000:-
-BeeMWe-
I detta fall skulle jag tippa 35-40, den var en riktig rosthög... Skulle bli dyrt att fixa, rost i bakskärmar, framskärmar, svetsfogen under baklyktorna på vänster sida, repa på passagerardörr, bucklor i kanter på skärmarna, troligen lätt påkörd.

Inredningen var sliten för 14 000 mil, lättat i sömmen på förarstolen, sliten växelspaksknopp, ej orginal ditsatt från fabrik det var ingen airbag på bilen.

Lös koppling

Dyyyr

Det som var bra...

Mycket fint maskinellt, snyggt motorrum. däcken bra.

De hade mage att begära 59 000 för detta...
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Det verkar ha hänt nåt med prisbilden på E36 de senaste månaderna, eller rättare sagt ägarnas prisbild. Jag leter efter en 325 91-94 och man ser priser på upp emot 70000 för bilar som har gått 20000 mil +. Värt att notera är dock att den väldigt få verkar säljas och den dyraste som har gått som jag tittat på gick för 45000 och den var MKT välskött, inte en rostfläck eller problem som jag kunde upptäcka, dock ingen kupé vilket jag hellre vill ha. Kikade på en för 32000:- i måndags, lite mycket fix (rost vid baklucka och en mindre bula på en dörr), men det var ändå ett rimligt pris och det hade dessutom gått att diskutera men jag har inte tid att rostlaga just nu.
-BeeMWe-
Inte hittar man dessa prisvärda bilar här iaf. Det blev inget byte, de hade inte råd att lägga nått emellan.

fartoflakt: Har du annonsen till den rostiga ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.