|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara säga att jag körde på strippen. För första gången förra helgen. De va i björkvik. Va riktigt kul. min ET blev. 17.268 @ 129.59 Skulle va kul o se ifall några andra orginal E30isar som kört på strippen. Jag menar de va första gången jag körde. Spann lite granna i starten. Vad tror ni krävs för att komma ner till en hög 16? bara öva lite starter? :) Jag har dock en vassare kam i. MVH /Johan ____ Länk | |
|
Öva starter där finns massor att hämta. Sen växlingarna är viktiga med. Att hantera bilen är A & O! Kolla Hamed Piltan som vunnit ett par av Bilsports events i FWD utan överladdning. Han har tränat som en ganling och kör sin bil på gränsen till vad som är möjligt. |
|
| polaren körde 13,9 med sin 320 turbomaskin -86 med hjulspinn 1-2-3 och trasig växelåda ! sluthastigheten hamnade på 180.1km/h...:)))) vid 1 bars ladd ! | |
|
De skulle va kul o slänga på en turbo på bilen. Om man laddar lagom men nån vanlig (budget)turbo. Hur mkt borde man kunna sänka tiden då? Katt o sportluftfilter borde väll göra ngt? *planerar kvällen* MVH /Johan ____ Länk |
|
| Va innebär ladda lagom för dig då? | |
|
Ladda lagom för mig = Så länge grejerna håller i mer eller mindre orginal utförande. (ev. mindre förstärkningar) ;) MVH /Johan ____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.