|
|
|
|---|---|
|
Kan nån svara på vad som kollas ang. kilometerställning när du ev. åker till BMW Sverige och ber dom kolla denna? Jag menar, är det samma källa/inställning som skruvas, som kan kollas? bil | |
|
Nä, det dom kan kolla upp är bilens service historik ex när en service är utförd och vid vilken mätarställning. Det gör dom genom BMW´s databas. |
|
|
Inte helt riktigt! Det som även kontrolleras är bilen hguvudmätare för miltal som finns i bilens dator. Detta räkneverk är icke förändringsbart, försöker man det så,,,POFF,,,,lite gran som självförstörande meddelandet. Skämt åsidå,,det går inte att manilupekara denna datoriserade mätare. Utöver detta kan man som Jemej säger kontrollera den information som finns registrerad i alla auktoriserade BMW-verkstäders serviceloggar för enbil med ett viss chassinummer. |
|
| Ursäkta stavfelen,,,någon måste flyttat på tangenterna!! | |
| Sail, det du säger stämmer med e39:an. På E36:an är det lite annorlunda. Där kollar de upp garantilagningar. Servicehistorik tror jag inte att de kan få tag på | |
|
Men nu var du ju en E39:a som benke vill ha! Och på de senare E36 orna så ska samma sak gälla även där enligt info från BMW-mek. Men du ska om jag inte mins fel upp på en 96:a. Detta gäller alltså det här med mätarställningen. Servicehistoriken kan ju vara som den vill, bilen behöver inte vara servad på BMW för att vara fullservad. |
|
|
Intressant, tack för svaren! |
|
|
En bile som inte har några garantireparationer utförda finns inte i BMWs centraldator, kan mao vara en bra bil! Var som du enklast kan kolla är ett ringa till verkstan som utfört servisar enligt stämplarna, de kan verifiera utförda jobb. Jag har avslöjat 3 falska serviceböcker på så sätt! Jag har också avslöjat fejkade stämplar genom att kolla telenummer mot listan på WWW: Länk Lycka till! |
|
|
Benke, vill du ha en prisvärd e39:a hör av dig, min är till salu. Simon |
|
| Vad gäller för E38-96 och framåt? Får man samma info som på E39? | |
| E38:an fungerar som E39:an i det här fallet. | |
| simon_en: Såg din bil på mobile.de. Brandsläckare??? :) | |
snakeplisken |
Är det bara bmw bilar som har en huvudmätare som inte går att manipulera eller finns det på alla nya bilar. |
|
Japp Acey, bilen är utrustad med brandsläckare!!! Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.