AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
528

Skruvade bilar.

Kan nån svara på vad som kollas ang. kilometerställning när du ev. åker till BMW Sverige och ber dom kolla denna? Jag menar, är det samma källa/inställning som skruvas, som kan kollas?

bil
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Nä, det dom kan kolla upp är bilens service historik
ex när en service är utförd och vid vilken mätarställning. Det gör dom genom BMW´s databas.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Inte helt riktigt! Det som även kontrolleras är bilen hguvudmätare för miltal som finns i bilens dator. Detta räkneverk är icke förändringsbart, försöker man det så,,,POFF,,,,lite gran som självförstörande meddelandet. Skämt åsidå,,det går inte att manilupekara denna datoriserade mätare.
Utöver detta kan man som Jemej säger kontrollera den information som finns registrerad i alla auktoriserade BMW-verkstäders serviceloggar för enbil med ett viss chassinummer.
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Ursäkta stavfelen,,,någon måste flyttat på tangenterna!!
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Sail, det du säger stämmer med e39:an. På E36:an är det lite annorlunda. Där kollar de upp garantilagningar. Servicehistorik tror jag inte att de kan få tag på
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Men nu var du ju en E39:a som benke vill ha!
Och på de senare E36 orna så ska samma sak gälla även där enligt info från BMW-mek. Men du ska om jag inte mins fel upp på en 96:a. Detta gäller alltså det här med mätarställningen.
Servicehistoriken kan ju vara som den vill, bilen behöver inte vara servad på BMW för att vara fullservad.
Intressant, tack för svaren!

st
3.454
steaman
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
En bile som inte har några garantireparationer utförda finns inte i BMWs centraldator, kan mao vara en bra bil! Var som du enklast kan kolla är ett ringa till verkstan som utfört servisar enligt stämplarna, de kan verifiera utförda jobb. Jag har avslöjat 3 falska serviceböcker på så sätt!
Jag har också avslöjat fejkade stämplar genom att kolla telenummer mot listan på WWW: Länk
Lycka till!

Benke,

vill du ha en prisvärd e39:a hör av dig, min är till salu.

Simon
Vad gäller för E38-96 och framåt? Får man samma info som på E39?
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
E38:an fungerar som E39:an i det här fallet.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
simon_en: Såg din bil på mobile.de. Brandsläckare??? :)
snakeplisken
Är det bara bmw bilar som har en huvudmätare som inte går att manipulera eller finns det på alla nya bilar.

Japp Acey,

bilen är utrustad med brandsläckare!!!

Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.