|
|
|
|---|---|
|
Hej Någon mer än jag som har problem med gnisslande fjädrar? jag blir tokig på ljudet. jag provade att spruta in lite silikon sprej då slutade oljudet men det torkar ju bort. Jag har KW fjädrar. det verkar som att de är för breda upptill och nedtill, man kan dra dem lite i sidled, orginal fjädrarna är mycket mindre upptill och nedtill tror att de passar mycket bättre. ska nu byta tillbaka till orginal fjädrarna. eller finns det någon bra prisvärd sänknings sats till en GT för rimliga pengar som blir tajtare upptill och nedtill som sitter fast riktigt ordentligt. det e ju tyvärr inte samma fjädrar på GT'n som den vanliga m3:an Tacksam för svar. Tomas | |
| Jag har ett KW-kit liggande som då inte lät något, har dock tryckt dit originalgrejjerna nu. Ring killarna på Örebro Stötdämpar Service, dom hjälper dej garanterat om felet ligger i kittet. | |
| KW har ju inga separata fjädrar till M3:an (läs sänkningskit), dom hade bara coilovers till M3 sist jag kollade. Vanliga M3-dämpare och fjädrar ska passa utmärkt i org.skålarna (som har samma utformning som vanliga M3:an), men du har rätt i att GTn har andra doningar. | |
|
ursäkta, jag menar KAW fjädrar heter de. varför har du satt dit orginal fjädrarna i stället? blev bilen väldigt hög med orginal fjädrarna? 'M.V.H Tomas |
|
|
Nope, den blev ju inte det, som jag faktiskt befarade. Jag är mkt nöjd, både med komfort/väghållning och utseende för den delen. Anledningen till att org. grejjerna åkte på var att jag letade efter ett missljud och efter två turer till "erkänt dukiga" bmw-verkstäder som efter timmars letande såklart inte hittade något fel överhuvudtaget, gav jag mej på att finna det själv. Felet? -En bussning till dom tuffare krängarna hade hamnat på sniskan. Jag (som inte kör bana med min) nöjer mej gott med org. GT chassie. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.