|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har gått och suktat på att köpa en BMW. Har nu hittat en i min prisklass (låg.. väldigt låg prisklass). En BMW 518i. Jag skall åka och titta på den i morgon. Här är länken: Länk Frågorna nu är: Är det ett bra pris? Vad skall jag kolla efter? (ord som "överliggande flänsbultarnas tvärsgående damaskers utsida" fungerar inte hos mig. Jag vet knapp vad en bil är) ... nja.. lite överdrivet.. Jag har läst begagnade guiden som är bra, men vad skall vara bytt? Vad skall vara renoverat? Kommer det att smälla till i växellådan när den har gått 28 000 mil och så sitter man där med spaken i handen? Som Roy sade (i Macken) "är det en gammal gubbe som har ägt bilen innan dig? Bäst att kolla lamellerna.. gamla gubbar KÄKAR lameller" Som sagt, goda råd om ni har några. Undvik goda råd typ: "Lägg till 80 000:- och köp en 540 -98 istället." Såna pengar har jag inte. | |
|
Regel nummer 1: Köp inte bil av Cartrade i Täby Regel nummer 2: Köp inte bil av Cartrade i Täby Regel nummer 3: Köp inte bil av Cartrade i Täby |
|
|
Hoppsan! Är det SÅ illa? Jag har ingen aning om företaget bor inte där och känner inte till dem alls. |
|
| Det är bara att söka på forumet anf Cartrade... Leta i stället bland privat annonser, gärna här på BMWPower, så får du säkert en bättre bil till bättre pris. Har tyvärr inte så många tips när det gäller en 518, då jag inte själv ägt någon, men en vit, utan utrustning, måste nog vara blande det mest svårsålda som finns. Ett tips har jag dock: Kolla så att kamremmen är bytt när den skall. | |
| ang. skall det givetvis vara. G r o g g :) | |
Shady |
för runt 20.000 kan du få en 525 med 12v motorn... säkert en mycket roligare bil och säkerligen mycket mer lättsåld än en undermotoriserad 518 |
|
Jag har nu läst om vad som har sagt om Cartrade i Täby och nu kommer juryn ut: Vi i juryn har beslutat att INTE köpa bilen där. Fy bubblan. Tack för att ni hjälpte och vilken jävla tur att jag frågade er. Tack så mycket. Jakten på min första BMW går vidare. |
|
|
jag har en 518 -87 kan bara säga en sak världens bästa bil!!!! (att min nu står på pallbockar har inget med det att göra.........) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.