AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.245

GPS Problem

Visa användare
2
Lejon08
BMW 325 Ci Cab
Jag har en BMW 325 modell 01 med en GPS som inte längre fungerar. Den normala svarta displayen är nu blå och alla menyer med GPSn har kommit bort. Kartskivan som sitter i i GPS enheten i bakluckan öppnas dessutom när man öppnar bakluckan och skivan skjuts för att direkt skjutas in därefter.

Det är helt klart fel någonstans, men jag undrar om någon känner till detta och vet vad som är fel. Det jag vill undvika är att jag måste köpa en ny GPS om det är glapp eller ett mindre fel någonstans.

Tack på förhand

Håkan
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Låter som att naviläsaren har fått fnatt! prova med att uppgradera navin (dvs. läsa in OS:et på nytt).
George
BM
326
BMWGUS
525i E60 -04
Jag gissar att om du inte har någon kontakt med Navin så hjälper inte uppgradering, tror mer på kontaktproblem, ryck ur alla kontakter och stoppa tillbaka kanske?
jo
26
jole
320i Touring -01
Lejon08: Jag hade samma problem på min bil. Efter uppgradering av programvaran så fungerar den ok igen. Exakt samma symptom.
Visa användare
2
Lejon08
BMW 325 Ci Cab
Jag tackar för era svar.

Har haft räknaren som BMW kallar den på översyn hos BMW i Solna som gav svaret att det bara är att byta den. En ny kostar 12 500 SEK eftersom garantin är utgången.

Jag kommer låta en svagströmselektriker kolla på den och efter det ev gå vidare med ny programvara.

Jag lutar åt att tro att det är glappkontakt.

MVH Håkan som återkommer efter att ha fått den kollad.

Lejon08: Om arantin gått ut tycker jag du skall du göra en goodwillförfrågan på felet. Du köper inte en bil i den klassen med extrautrusning för stor summa pengar och sedan går någon obskyr del sönder.

Du måste själv ta iniiativ till goodwillförfrågan det kommer inte BMW-verkstaden att tipsa dig om.
jo
26
jole
320i Touring -01
Har nu samma problem med min 530i -01. Bildskärm blå och den varken läser skivan eller spottar ut den. Har ni något tips om en lämplig elektronikfirma som kan titta på den i Stockholms eller Uppsala området. Jag har haft isär enheten för att kolla om det var ett motstånd som var trasigt. Hittade inga normala motstånd alls. De ser i alla fall inte ut som de motstånd jag känner till. Tips mottages tacksamt ! Livet utan GPS är vilset...
Jonas L
Har ni provat en sådan enkel sak som att bryta strömmen på bilen? funkade för mig när min navi inte ville igång. var dock inte samma fel med att den ville spotta ut skivan.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.