AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.702

Min taklucka går inte att stänga helt.

Råkade ut för något lustigt idag, när jag skulle stänga min taklucka så stannade den ca: 10cm innan den va framme, jag provade att trycka på knappen flera gånger, men den stannar lite innan hela tiden, provade oxå att trycka lucka öppning bakre delen då gick den fram ca: 2cm till, men den går att öppna fullt. Är det någon som råkat ut för detta någon gång..? Går det att fixa lite smidigt eller vad kan ha hänt..?
Svärd
Jag hade problemet att min lucka stannade lite fel när jag stängde den. Den stannade ca 2 cm under taknivån i bakkant så jag fick köra den biten upp genom att öppna luckan en bit uppåt.

Fixade det genom att skruva loss motorn med växellådan som sitter uppe under luckan med knappen på. Sedan pressade jag luckan till rätt stängt läge mot taket och körde även motorn bortplockad till stängt läge. Sedan monterade jag tillbaka motorn som då var i rätt läge och fick en taklucka som stannar i rätt läge. Måste erkänna att jag fick göra det ett par gånger innan det blev riktigt bra. Men nu stannar luckan i rätt läge igen. Tyvärr vet jag inte vad som orsakat felet från början. Kanske någon klåpare som haft ur motorn tidigare.

Verkar ju lite konstigt om det bara dyker upp som ditt problem verkar ha gjort. Hoppas jag kanske har löst ditt problem.

//Martin
m-
375
m-julle
320ci-05
A6 avant quattro-06
Cheva van -96
Det där fenomenet dök upp på min 535 också. Jag gjorde som Martin och det fungerade ända till jag öppnade luckan helt bakåt.
Sedan fick jag ta bort motorn igen för att få igen luckjäveln. Körde jag motorn lös så verkade allt bra med drivhjul som räknar varv osv. Jag kom aldrig på vad som va felet på min men jag förmodar att mekanismen i växelhistorian var sliten. Prova och köp en motor på skroten så bör det bli bra igen! /Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.