|
|
|
|---|---|
|
då har det hänt! Kom ut på morgonen näst sista dagen på semestern och ser bilen uppallad utan hjul...de vanliga fälgbultarna låg på gatan, av låsbultarna fanns inte ett spår. Fick veta av en kille på däckfirman att låsbultar inte hjälper något mot dom som verkligen kan - dom har specialhylsor som gängar på bultarna och får av dom på några sekunder. Så nu kör man på blankslitna sommardäck på gamla plåtfälgar tills försäkringsbolaget lyckas föra över lite ersättning...med betoning på lite :P Iaf, om någon blir erbjuden en uppsättning 17" rondell-fälgar med nya framdäck och hyfsade bakdäck i Hbg-området så kan Ni ju vara uppmärksamma. | |
| Fyfan va tungt!! Lider med dig!! FAN att folk inte kan skilja på mitt & ditt!! Vad krävs för att man ska få ha sina grejer ifred!!?? | |
| Ruskigt trist... att folk alldrig lär sig.. | |
|
ja vad skulle man göra om man kom på ett kräk som stod o skruvade av fälgarna från bilen när man kom ut?. Ne man blir så förbannad varje gång man hör sånt där har själv aldrig råkat ut för det men man blir nästan lika förbannad i alla fall. Djäkligt tråkigt. Hoppas det löser sig me försingringsbolaget Once a beamer allways a beamer |
|
| Jag är glad att jag inte såg när dom var där för antingen hade jag åkt på skadestånd för att ha invalidiserat någon eller så hade jag själv fått en kniv i magen. Aldrig värt att riskera livet för egendom, men tar man dom på bar gärning så tänker man ju inte så... | |
|
hmm..om det skall finnas ngt att glädja sig för överhuvudtaget i denna situation så är det att bilen iaf var uppallad..så den inte stod på skivorna =/ Väldigt trist detta...hoppas ditt f-bolag går mot strömmen och ger dig din rättmätiga ersättning. |
|
|
Ambush: Regga stölden här: Länk __ Länk |
|
| Kikade ut genom köksfönstret härom natten och ser 4 löss stå och skruva av hjulen på en bil.. helt öppet på en STOR parkering som var upplyst. Blev SÅ förbannad så jag tog en kniv i jackärmen, gick ut och vrålade: ÖHHHH! J**lar vilken fart det blev på dom lössen. De hade nog klarat strippen på under 10.. Man bråkar inte med 125 kg MetallicaMats..*ler* | |
| Chäf Mats! | |
-BeeMWe- |
HAHAHA det var fan det roligaste jag hört på länge :) Ägaren till bilen skyldig dig en platta öl nu då ? |
| Det ska han vara ja.. Det mest tragiska i historien var att däcken dom skulle skruva av (för dom hade hunnit palla upp bilen) var en Peugot 309.. med plåtfälgar (!) och allrounddäck (!) på.. Jag blev en domkraft och två pallbockar rikare iallafall:-) | |
Conan99 |
Tjena Ambush! Jag vet precis hur du kände det! Råkade ut för samma sak hemma i Gränna. Vaknade upp som vanligt och drog upp persiennerna och ser till mycket stor förvåning att mina fina JP MK 18 fälgar med högpolerad kant är borta. hade en Volvo då och dessa fälgar är ju nästan kultförklarade. Bilen stod uppallad på 4 gamla plåtfägar. Kom t.o.m. med i Jönköpings Posten efter detta. Så kan det gå. Jag hade dessutom 8 lås. Hur gick det för dig på försäkringen? MVH Conny |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.