AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
453

Vad är min bil värd? (325 Coupe -93)

ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Är intresserad av att importera en E36 cab och funderar därför på att sälja bilen. Borde gå att få ett bra pris på en cabbe nu när hösten närmar sig. Har hittat en fin för ca 110' inkl. hardtop. Så vad kan jag begära för min bil? Info finns i galleriet. Hade tänkt att behålla fälgarna för att ha dem på cabben, så bilen kommer med 15" org. lättmetallfälgar. Min värdering är ca 70000:- vad tror ni om det?

/martin
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Verkar vara en vettig nivå att börja på, men jag tror inte du blir nedringd.
joakim hamann
rätt ok pris!
fa
653
fartoflakt
E46 318iT -02
E90 330xd -07
Din bil ser väldigt fin ut och den har gått kort, det är inte omöjligt att det är en bra nivå att börja på. Jag har bra koll på priser vad det gäller bilar som har gått ca 20000 mil och 91-93. Priserna varierar mellan 32000 (helt kass skick) till 45000 (riktigt okej, men förmodligen inte som din), och då menar jag vad de GÅTT för, inte vad det står i annonserna för det är något HELT annat... =)

Nu har jag bestämt mig för att lägga mig på nivån 40-45 kkr så någon affär oss emellan blir det väl inte tal om, men även om jag hade kunnat tänka mig att köpa dyrare bil så hade jag nog inte gett så mkt mer är 50-55 för din bil, men så är jag väl en snål jävel oxå! Men du får höra av dig om du vill göra en snabb affär, vem vet jag kanske har spender-byxorna på mig den dagen! ;)
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Har en 325 Coupé -93 19100mil, svensksåld, 17" Azev, som jag gav 45000:- för. Visserligen lite rost i skärmkanter och möjligtvis dålig vanos/kedja rasslar lite i framkant på ventilkåpan. Det måste i alla fall vara ett bra pris på en coupé som ser grymt snygg ut... Stylad för 20000:- på auktoriserad BMW verkstad =) Kvitton finns... Lycka till med cab köpet...
ma
279
martin_gbg
330i Cabriolet M-Sport -08
Har max råd att lägga 60k emellan till en cab... Klart jag kan pruta en del på cabben också..gäller bara att hitta en fin (328a) till ett vettigt pris. Vill dessutom absolut ha en silvermetallic och det utbudet är inte stort, inte ens i tyskland. Ska spara lite pengar och köpa i februari..har jag sparat ordentligt kanske jag kan släppa min bil för 60k, får jag inte det behåller jag den hellre. Jag inte hittat någon rost alls på den och motorn går perfekt.

/martin

da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Bytte olja i motorn och kedjan blev tyst.. Ska lämna in den för seriös rostlagning inom kort..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.