AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
565

Centrallås bekymmer...

Tjena.
Det är så att mitt centrallås låser upp alla dörrarna igen efter man har låst, ifall man låser igen så fungerar det.
Det är alltid så oavsätt dörr. Första gången skickar den upp pinnarna igen andra gången låser den ordentligt.
Någon som har tips på vad det kan vara, börjar bli less på att låsa dörrarna 2ggr varje gång.

Om man tex råkar komma åt låspinnen innefrån när man sätter sig i bilen på morgonen så låser den på första försöket efter tex 10h. Så det är verkligen att den låser andra gången oavsätt tid mellan försöken.

Tips?
No
45
Norrland
BMW 528 iM-00
kolla om någon c-låsmotor är kass,c-låsmotorn i bakluckan brukar lägga av då uppstår detta fel ibland.kolla även kablarna till c-lås i bakluckan ,dom kan klämmas i gångjärnet till luckan och till slut nöts dom av.
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
öppna bagageluckan! Sen går du fram och låser... om det då funkar normalt så har du hittat felet!
Men eftersom att det jämt fungerar på andra försöket, även om det är flera timmar imellan så låter det konstigt att någon kabel eller motor skulle vara kass. Men jag testar och ser endå!
Nu har jag testat, ingen skillnad om bakluckan är öppen eller stängd :(
Mer tips?
No
45
Norrland
BMW 528 iM-00
kolla c-låsmotorerna...
Hur ska jag kolla dom på ett lätt sätt?
Mvh Mattias
No
45
Norrland
BMW 528 iM-00
åk in till närmaste bmw verkstad å be dom läsa av felminnet i bilen då kan dom nog säga vilken motor som är kass utan att du behöver riva ut hela inredningen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.