|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon som tittat på denna bilen skick in och utvändigt mm. är handlaren seriös? Bor 50 mil bort så vill inte bli besviken om den inte är ärlig | |
| Du menar AB G Persson? Har fått den uppfattningen att firman e seriös, trevligt bemött och kunniga, är förövrigt en aukt. audi försäljare.=) | |
|
Denna firma är mycket seriös. Har handlat bil av dom tidigare (prata med Patrik eller Erik). Ab G Persson är förövrigt en av få handlare som får sälja nya Phaeton samt nya Audi A8 i Sverige, detta borde betyda något kanske. ____ Mvh HES Länk |
|
|
Direkt nummer till Erik på Persson: 018-171714 ____ Mvh HES Länk |
|
|
Ska typ dit idag, jag kan åka förbi å kolla på den en snabbis.. /eFx |
|
| Tack för alla inlägg skulle bli väldigt tacksam för ett opartiskt utlåtande om bilen. (måste vara ett av nätets bästa forum detta snabba svar mm) / Perka | |
|
=) Här gåre undan i svängarna, bara att hålla i sig! PEH61, kollade på bilen igår, den är i väldigt bra skick! Det enda som jag egentligen la märke till var en repa under hantaget på vänster bakdörr, en kanske 10-15cm lång repa, som då tyvärr syns bra när bilen är i den där färgen. Förutom det så var det inga yttre skador vad jag kunde se, om man då bortser från ett gäng stenskott (som också dom kommer fram i dagen väldigt bra på den här färgen). Innuti ser den som ny ut, skinnet är i bra skick! Kollade aldrig servicebok och andra papper, men jag har mycket svårt att tro att AB.G.Persson skulle ha någe fuffens för sig. Hör av dig om du behöver något ännu mer specifik, så kan vi lösa det! /eFx |
|
|
Dessutom, det kan ju inte vara några problem för Persson's att ta lite mer kort till dig, innifrån bilen t.ex.. /eFx |
|
| Tack eFx (hoppas jag kan hjälpa dig med något en annan gång) det var precis det jag ville veta bilen i övrigt är ärlig har kollat med bilregistret, ska be dom skicka ett par bilder. Inte omöjligt det blir en tripp till Uppsala nästa vecka och se den live kanske affär med... | |
|
PEH61; Nemas problemas! Välkommen till studentstaden Uppsala och lycka till med köpet :) Ps; När jag kom igår stog dom precis och torkade av den med damtrasa efter utvändig recond.. färgen är förödande snygg när den väl är ren! /eFx |
|
|
PEH61, du lär inte bli besviken!! 330:in i dieselutförande är helt fantastisk. Har en själv, dock en sedan -00. Har så här långt inget negativt att säga om vagnen ( 5500mil) Bara positivt, bland det roligare är att det gör inget om det är 85-90 mil mellan bränslestationerna..... MVH Göran Dieselmeken Lindgren |
|
|
Dieselmeken har nu en motor nord chippad 320 som går jättebra med saknar lite av draget vid start då denna motorn är rätt slö i starten, 330 borde väl vara bättre + att automaten passar fint ihop med vridmomentet förresten fungerar chippning av 330 motorn ihop med automat har för mig att jag läst någon tråd om att automat inte fungerar så bra vid chippning // P-E |
|
| Var och kikade idag på bilen hos G Perssons och den ser väl ok ut och går bra men blev lite konfunderad då jag lyfte på motorhuven där finns ingen webasto dieselvärmare är den bortaget av BMW eller??? Bilen är svensksåld av Novation så den är inte direktimporterad någon här som har nyare 330diesel hur är värmen på vintern? I min bil idag så kommer värmen på några minuter tack vare webastovärmaren. // P-E | |
|
Intresant tråd.. Överväger starkt just en 330d Touring inom en kortare framtid. Garanterat inom en 1 - 1,5 års period... Tror denna bil måste vara perfekt bil för mig och min Sambo som är hästgalen.. Ni förstår då kanske varför det ska bli diesel... Annat märke verkar inte intresant då de har för lite krut i motorerna! Det sorgliga nu dock är att de 330dT som jag kikat på nätet på avsaknar Nivåreglering och de som har är något för dyra (150k+) Däremot så finns dessa även ju i tyskland och då just runt 150k... Är det nån som vet nått om att importera en diesel bil? nått speciellt!? Inbillar mig att de kan vara bättre att importera diesel då dessa körs kortare i Europa! Skulle vara intresant med Feedback.. ni kan görna skriva direkt till mig ni som äger en 530d och eller Touring. ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
PEH61: Menar du tillskottsvarmare eller en motor+kupevarmare? Skall detta vara standard pa 330d? Jag hade en 320d-00 som var sald av Autovox i Karlstad och den hade ingen Webasto vad jag minns. |
|
|
oreo På min 320d -99 sitter det en extravärmare som drivs av batteriet sitter inne i motorrummet innanför hanskfacket Kanske denna är slopad nu då av BMW Sverige, finns inte som tillval iallafall Någon som vet förresten om 15" vinterdäck passar på 330 eller den måste ha 17" (var inget annat upptaget i registreringsbeviset) |
|
Kowalski |
PEH61 Tror att 330d måste ha 17'' pga större bromsar till skillnad från de övriga 3-seriebilarna. Det samma gäller även 330i Mvh /Kristoffer BMWCS # 04918 BMWCS SYD |
|
Tror att standardmonterad dieselvärmare ersattes av elektrisk tillsatsvärmare från -00 på både 320d och 330d. Dieselvärmare går att montera i efterhand såklart. /T |
|
| Jag känner flera som köpt bil av Perssons i Uppsala och det har inte varit några konstigheter. Det enda negativa jag hört om firman gäller service och verkstad, men det verkar ju nästan vara standard hos VAG om man får tro diverse undersökningar. Men det spelar ju knappast någon roll i ditt fall. | |
|
Lika i min 330d, värmen kommer tokfort, utan Eberspächer. Skall dock montera en DW5:a + TP5 i höst, trött på att ha en kall bil på vintern. Märkligt fenomen, har man en gång haft värmare, så kan man liksom inte vara utan. lika med AC, stolsvärme, skinn, snygga fälgar, lite styling, stereo, etc etc ......... Listan kan göras hur lång som helst, men som sagt, Kyla & Värme står högt på "måstelistan" Göran Dieselmeken Lindgren PEH61, har du köpt den ännu?? |
|
|
även jag är intresserad av en 320 eller en 330 diesel i framtiden men vad betalar ni skatt på dessa bilar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.