AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
457

Värdering 330ci smg

-imp 2003
-uttagen 2001-11
-en tid ägare BMW München
-2100 mil(840 mil vid köp)
-Alcantara elsportstolar
-M sport/aerodynamikpaket
-SMG
-PDC
-Larm
-Multiratt
-CD
-RDC
-DSC
-Klimat
eF
900
eFx
520d Touring -09
Ja, en sisådär 320-330'' kanske? Lite mer om du hittar rätt köpare kanske, lite mindre om vi ska vara realistiska..

Annars kan du få sälja den till mig för typ 250 ;) (skojjar)

/eFx
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
En kompis köpte i våras motsvarande bil -smg + nav för 299k.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
chrille70
Jag tror snarare att 290-300 är en rimligare prisbild än 320-330. Min gissning är att SMG-lådan dessutom kan göra bilen lite svårsåld. Det är inte så många som uppskattar den, nämligen.

Så det gäller nog att hitta "rätt" köpare.

Mvh Chrille
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med Chrille tror SMG är ett minus och att bilen kommer hamna på fel sida 300k sträcket från ditt hål sett. Med en reservation att du kan hitta någon som absolut vill ha SMG (SSG) lådan eftersom bilar med är ganska ovanliga.
Hade tänkt begära ca 290 tkr så då var jag inte helt fel ute om
man skall tro på Era värderingar ;). Håller med om att smg kan
vara ett +/- på priset. Har dock själv kommit att uppskatta det mer och mer, dock ej automatläget som är ganska segt.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
glassgränd: Nej du var inte alls fel ute och för den summan bör det finnas intressenter särskillt med det fina miltalet. Gäller bara att folk uppskattar lådan.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Ah, trodde SMGn var ett plus i kanten, men så verkar ju inte vara fallet! Lycka till med försäljningen glassgränd!

/eFx
eFx: SMG är inte SMGII som sitter exklusivt i M3:an. Enligt tester är den i princip som SMG I som återfinns på E36 M3:orna.

Nu väntar väl alla på SMG III med 7-växlar som ska komma med E60 M5 .... Få se om vi kan få 0.08s kapat med en hundradel eller två ;)
+/- för SMG är som jag ser det kopplat till att man vet att det finns det som är bättre(läs SMG II), men å andra sidan så är det ju så med allt - det finns alltid något som är bättre att sukta efter....

glassgränd: Jag lade ingen värdering i att SMG i 330:in var sämre, det beror ju på vad man förväntar sig och vill använda den till. Jag ser 330:ins SMG som en avancerad automatlåda (Tiptronicliknande).

Det jag var ute efter var att påpeka att det till E46 finns 2 olika SMG-lådor.

CoolBlueM3Coupe:
"Jag lade ingen värdering i att SMG i 330:in var sämre"

Så tolkade jag det aldrig heller, utan jag håller med i det du skriver. Det vara bara min åsikt i ämnet SMG som jag ville få fram i mitt inlägg. SMG är ju bara ett exempel där tekniken i bilar går framåt med stormsteg.....

eF
900
eFx
520d Touring -09
Ah, jag trodde det var samma låda i 330:in som i M3:an, då är jag med på banan! :)

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.