|
|
|
|---|---|
| har en E36 95 touring. larmet uttlösers lite hur som helst mest blöta väder, men nu de senare dagarna även mitt under den sora solen! jag förstår att det är nån dålig kontakt men finns det nåt vanligt ställe det blir lätt fel på, öm punkt? Hur är larmet uppbyggt, ligger det en ström genom alla kontakter kont, eller sluter kontakterna vid ex en dörr öppnas?allts ligger alla givare paradellt eller i serie? | |
| Har också en E36 95 touring. Samma problem. Det är bara blinkersen som blinkar. När larmet utlöses fullt ut borde det väl tuta också. Irriterande eftersom blinket inte slutar förrän batteriet är slut. Jag vet................Haft problemet i ett halvår. Min lösning har varit att låsa med nyckeln, fast då är inte laremt aktiverat. I förrgår dök ett nytt problem upp. Startspärren (som är eftermonterad =importbil) släpper inte alltid signal till startmotorn. Undrar om BMW larmproblemet är kopplat till det nya startspärr problemet. Någon som vet? Bosse | |
| Min tutar Jätte mycket, ganska pinsamt.... hade jag varit dig så hade jag gjor som jag plocka bort sartspärren den är bara så djävla jobbig, tog mig 20 minuter att göra det. | |
| men om både du och jag har samma problem so måste det var fel som har det, och då måste väl bmw veta om detta problem, och ha en lösning? | |
|
Blir nog så att jag plockar bort spärren. Vet Du var boxen sitter? Hörde också att det går en massa kablar till/från boxen. Fast 20 min låter som en enkel operation. Blinkar dina helljus när lamet går? Ibland är det bara blinkers, någon gång så blinkar helljuset växelvis också. Bosse |
|
| Följ kablarna, sitter nån stans under instrumentbrädan, kablarna som är skarvade ska lika färg ihop på bilens orgenalkablar. svart till svar och röd till röd osv.. | |
changco |
kolla kontakterna i dörrarna, hade samma problem, kom på felet när jag var ute och åkte i kurvorna då börja bilens innerbelysning lysa, det löste ialf med mitt larm så man slapp springa ut naken mitt i natten och kolla pärlan. |
| jag har kollat lite efter kontakterna men fan finner jag inga "vanliga" kontakter i dörrarna | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.