|
|
|
|---|---|
|
Hjälp, jag får inte fram någon ström till kupefläkten. Sitter det några dolda säkringar eller relän någonstans i bilen? Själva fläkten fungerar med direktström. //Ticco www.ticco.com | |
|
Ingen? Kommer f*n dö i solen på Mantorp :( //Ticco www.ticco.com |
|
|
Följ kablaran hela vägen från fläkten till batteriet så bör du upptäcka eventuella dolda säkringar, relän eller trasiga kablar. Skulle tro att det är själva strämbrytaren inne i kupen som krånglar. Söker automatlåda till E30 Ingenting är omöjligt |
|
|
Lite trångt att följa dom tyvärr. Det är ingen ström fram till reglaget. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Då kan du ju följa sladden fråmn reglaget till batteriet kanske.. Felet bör ju ligga före kontakten då. Söker automatlåda till E30 Ingenting är omöjligt |
|
|
hmm, har du provat med att brygga säkringsplatsen i boxen för fläkten? en säkring som ser "hel" ut kan lika gärna vara trasig, dubbelkolla!! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
ormen |
lite lättare att följa det i typ. Haynes på elschemat. "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Jo men då ser man ju inte skadade kablar och oxiderade kontakter. Söker automatlåda till E30 Ingenting är omöjligt |
|
| har samma problem, min fläkt funkar vid direkt ström.. har tagit ut fläkten och testat. Har inte heller någon ström som når fram :/ | |
|
Nu har jag följt kablarna hela vägen, men inte äns säkringen får någon ström!? Har haft loss hela säkringslådans lock och det ser helt ut på baksidan. //Ticco www.ticco.com |
|
svintoleffe |
Det jag skulle rekomendera till dig det är att du får tag i multimeter, som kan skicka pip ljud igenom så får du ta sladen vid fläkten och en vid säkringdosan och pipa dig fram, där dte inte piper där är sladen av. Se baar till att du tar till exempel svart mto svart, jag har gjort dte misstaget sjävl en gång. Men då hade inte jag sovit något heller så. Leffe |
|
Men det kommer ju ingen ström i säkringsdosan! Kanske ett relä som hänger ihop med säkringen? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Reläna sitter väl i säkringsdosan?? Är det något mer elutrustning som inte funkar i bilen? Söker automatlåda till E30 Ingenting är omöjligt |
|
|
Har testat med andra relän, men utan framgång. Allt annat fungerar som det ska. //Ticco www.ticco.com |
|
| är exakt likadant för mig ticco, jag har varken ström vid säkringsboxen eller inne i coupen | |
|
Kontrollmät så du ej har kontakt mellan utstiftet i säkringsboxen och gods. Därefter tjuvmatar du + på utstiftet i säkringsboxen,om fläkten funkar så är det bara att plocka isär säkringsboxen och kolla varför du ej har ström fram till säkringen. Förmodligen en kabelsko som släppt,ev. abrunnen kabel. Henrik |
|
|
Precis vad jag gjorde :) Tjuvmatade med ström, får kolla upp felet efter Mantorp. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.