|
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Jag har fått bilder tagna av ett gäng killar, som har en sida hemsida tillsammans. Det kan ju vara kul för er itreserade och se hur jag har gjort. Tyvär så är biderna lite mörka men det får väl duga åt er så länge. Sidan: Länk Så småningen om så ska vi göra ett reporage om bilen och då kommer det finnas bilder på alla detaljer med hög upplösning. Håll till godo! Hellre liten och rapp än stor och slapp!! | |
|
Nu blev det inte riktigt bra! Använd adress åvan, sedan gör ni följande. Gå in på - träffar sedan klickar ni på länken längst ner (2001-09-02-Fototräff gasa.mer.nu) /Bonje Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Ser mycket fint ut, snyggt och proffsigt. /Anders |
|
|
Håller med! Ser mycket bra ut!.. Men vi vill se mera!.. =) /Christoffer |
|
|
Hej! Ser okej ut för mig som glad amatör =) Har lite frågor till dig Bonje.. Funderar nämligen på om det skulle vara värt att slänga i en turbo i min lilla bil. 323 -85. Var det mycket jobb att få dit den ??? Va kostade kalaset å va sa de på besiktningen ??? Skulle bli glad om du kunde svara på detta =) Ha det ! |
|
|
Hej! Jag köpte en hel "turbosats" för 8000:- av en pajsare. Då ingick: grenrör, turbo, separat westgate, intercooler, dumpventil, första snutten av avgassystemet (2,5"), analog lamda mätare+lamdasond, turbomätare, två extra spridare sedan alla rör/slangar kopplingar mm. Efter det så byggde jag om nästan allting........ Jag byggde ett 3" rostfritt avgassystem, bytte intercooler samt byggde om alla tryckrör. Köpte ny lamda utrustning 1500:- en sådan med dioder + en fyrtrådig lamdagivare. Jag bytte den westgaten som var mot en större från en Audi S4. Då blev jag tvungen att knåpa ihop lite rör där också för att få ihop det. Jag inhandlade även in 6st. nya pridare 366cm3/min dom räcker till ca 350Hk mer 3,0 bars bränsletryck till en 6:a Pricken över i:et blev när jag köpte ett nytt tänd och bränslesystem (ProSpark) för 10000:- Så nu kan man tro att det blev bra mycket dyrare än ursprungliga 8000:- !! Nej inte riktigt...... Jag köpte 6 meter 3" rostfritt 2333 rör (prima kvalitet) 100:- Då fick jag hjälp med dom första böjarna efter turbon, sedan svetsade jag resten själv. 20:- för fikabröd Simons största 3" ljuddämpare : ca 500:- S4 westgaten hade jag låg på hyllan sedan tidigare: 0:- Rören, rörböjarna + hjälp med svetsning till den nya westgaten : 300:- Material till flänsar (rostfritt 2333) till avgassystem och westgate: 0:- Arbete för att fräsa och svarva i ordning flänsarna: 300:- Intercoolern har jag lånat av en kompis: 0:- nya tryckrör: 100:- Slangklammor, slangar,och annat småskit ca 300:- Summa: 1620:- Utöver det så har jag bytt koppling, skaffa en 25% diffklump, renoverat toppen, ProSparket, bytt bussningar, hardyskiva, packningar mm. Men det sista är ju valfritt om man vill göra! Så det behöver ju inte kosta en förmögenhet att bygga turbo, om man har lite kontakter här och där. Samt att man är lite händig själv. /Bonje Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.