|
|
|
|---|---|
|
bakaxeln crashade nyss på min bmw 320i e30 -87. har köpt en bmw e21 -80. 323, som det tydligen ska sitta en bmw 325 e30 motor i. men det skumma är att det är mekansik insprutning? ska det vara så för är inte 325orna med elektronisk insprut? jag har inte en aning. är det möjjligt att det är en 325 motor från en e30? passar det, för jag har inte en aning hur det ser ut. tänkte nämligen ta motor och bakaxel från "325an" och sätta i 320in. hur ser jag att det är en 325? och passar bakaxel och sånt isf? vilket år kom 325an och har den mekaniskt insuprut? | |
svintoleffe |
Bakaxeln passar inte ifrån en e-21 det kan jag meddela. 325 kom år 87 , men det finns även 325 ifrån år 86, men dom är importerade. Jag skulle gissa på att är det en 325 motor i den så har dom satt mekaniskt sprut på den för att den ska gå lättare igen bes. Om det är akut med bakaxel så har jag en liggandes. Leffe |
|
finns det något sett hur man kan se att det är en 325a.? eller vad det nu är`passar motorn från en e21a i en e30? |
|
|
pratade med killen jag köpte den av nyss. han säger att det är bara är toppen och blocket som är från en 325 e30. är det möjjligt att sätta det på en e21 motor, alltså insug och det mekansika insuprutet mm, på en 325motor. och nu säger han att jag bara plockar blocket och toppen och sätter i min 320i och behåller det elektoniska insuget och mitt elsystem. passar även växellåda och koppling för det ska tydligen vara förstärkt. alla dom delarna sitter på e21an och jag fattar inte mycket av sånt här men luras han bara med mig eller är det möjjligt att flytta övewr grejjerna med utan allt för mycket krångel. ps, vad ska du ha för bakaxeln? |
|
svintoleffe |
ja dom passar, tror nog att du bara kasnke behöver byta motorkudde inget annat. Jag vet att är det en 325 så har den två grenrör, det har min ialla fall. Kolla om det. Leffe |
| ok vad bra! japp det är 2grenrör, men kan det inte vara så på någon annan modell? tack! iaf! | |
|
På min killes två 323 e21 har det varit två delade grenrör på iaf Mvh |
|
|
ok tack! då har jag alltså förmodlöigen blivit ganska blåst |
|
|
Det är inte säkert! Jag tror det ska stå på toppen från vilket år den är ifrån iaf. Det är ju delade grenrör på 325orna också. Och det är nog inga problem och sätta på insprut och insug mm från en 323 E21 på en 325 motor. Jag har satt i ett block och topp från en 323 E21 med E30 insprut i en 323 E30 iaf så det borde ju gå och göra tvärtom oxå? ____ BMWCS #4675 BMW323.cjb.net |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.