|
|
|
|---|---|
|
Min farthållare på 540.n har upphört att fungera. Kollat min lilla säkring och den är hel, några förlag ?? "en frisk motor tänder varje varv" | |
Svärd |
Har inga förslag angående farthållaren men jag blev fundersam på det här: "en frisk motor tänder varje varv" Gör en diesel det kanhända? //Martin |
|
Humm. Finns en elektronikbox under rattstången. Jag vet att Patrik_N fick vatten i sin så det blev kortslutning även till elektronikboxen till växellådan. Jag visar länken för honom så får du exakt svar på det iaf. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Det enklaste och troligtvis vanligaste felet till att farthållaren lägger av är att en av brytarna under Koppling/broms pedal lägger av. I och med detta slås din farthållare ut direkt. Både billigt och enkelt att byta. www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
Som Micke säger så finns det en elektronikbox som kan packa ihop och ge upp. Sitter till vänster "under rattstången", bakom vänstra högtalaren nere vid golvet. En aluminiumlåda med blå kant + blå kontakt. Min var fylld med vatten :( Inte undra på det vart kortis i den. Börja med att kolla hur kontakten ser ut (ärg, smuts, glapp m.m.) och öppna ev. lådan och kolla hur det ser ut inuti. Kanske någon bränd komponent, kanske ett litet akvarium. Mvh Patrik _____ 8/6-03?Länk |
|
|
Svärd: En frisk motor tänder varje varv ;-) 2takt kallas det ju... Älskar snortrimmade 2taktare... skall kolla box o kontackt.. tack "en frisk motor tänder varje varv" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.