|
|
|
|---|---|
|
Hej. När min flickvänn var ute och åkte med biimern så råkade hon köra "ner" i ett hål i asfalten så vanster framfälg blev vind, är det någon som vet om de ersätter fälgen eller om det går att rilta den på något sätt? | |
| Det var höger framdäck. | |
|
Mikroskopisk chans skulle jag tippa på, men försöka kostar ju inget. Skriv ett brev med ersättningskrav samt förklara vad som hände och hur dålig vägen är. roadZter |
|
| En kompis bror råkade ut för ungefär samma sak. det var ett vägarbets område som dom inte hade satt ut koner på o han crasha en fälg.. han fick en ny. men jag vet inte var ifrån han fick det. | |
|
var tal om detta på ett annat forum, där skrevs det att man var tvungen att veta vart det hände.. inte bara mellan två städer utan mer precis, sen är det väl bara att försöka |
|
|
Sen ska det väl vara så att Vägverket även måste vara medveten om att vägskadan finns, men ha lämnat den utan åtgärd, då dom enligt vad jag har förstått endast ersätter för skador orsakade av deras oaktsamhet. Har bråkat med dom, men gav upp. Smällde faders Opel genom ett snöupplägg som låg i slutet av ett plogdrag på en avtagsväg, tvärs över vägen, unadskymt. Plogbilen från Vägverket som hade plogat stora vägen hade sväng in på den mindre vägen, och sen backat ut, utan att sprida snön som låg framför frontbladet. Detta gjorde rätt stor skada i fronten på Opeln, men Vägverket gav ingen ersättning. Tänk på när ni är ute i trafiken och upptäcker stora skador/farliga skador i vägen, att ni ringer tipstelefonen på Vägverket i Borlänge, så att dom får en chans att fixa det. Ringde dom när en vägbank rasade under lastbilen under översvämningarna för något år sedan i Arvikatrakten, tio minuter senare när jag var på väg därifrån mötte jag bilar från Vägverkets entreprenör, som var ute för att stänga av vägen. Tyvärr minns jag inte numret längre, men 118118 hade det den gången. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Tack. Jag ska ringa till vägverket i moron om jag hinner, jag vet att banverket har betalat ut ersättning för avgassystem som tagit i vid järnvägskorsningar så det kanske finns en liten chans i alla fall. |
|
|
Även om inte vägverket inte fått reda på något om nåt hål/skada på vägen, så är det väl ändå deras skyldighet att hålla vägen i bra skick utan potthål osv? sen kan man ibland fundera på hur de som planerar vägarbeten tänker, men det är ju en helt annan sak. vet tex ett ställe på e22 (utanför valdemarsvik) som är relativt ny (högst 2 år sen) asfalterad, de stannade med asfalteringen 20-30 meter FÖRE det sämsta på sträckan. man blir som sagt lite fundersam... |
|
Shady |
såg nån repotage med nån från vägverket om just det här för ett tag sen... kommer inte ihåg inte många procent dom ersatte skadade bilar av alla anmälningar men det var inte många iaf |
|
I denna typen av fall brukar Vägverket skydda sig med att man helt enkelt kört för fort. Enligt lag får man aldrig köra fortare än att man kan stanna om det dyker upp en fara eller ett hinder på vägen, t.ex. ett hål! Jag hade också sökt ersättning naturligtvis, men räkna inte för mycket med att få någon... Är området utmärkt som vägarbete kan man aldrig räkna med ersättning. I varningsskyltens betydelse ingår även att det kan finnas skador på vägbanan! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag körde i en "grop" på en av kommuns gator, fick punktering på ett däck och bula på det andra, fick även ställa framvagnen ! Skrev ett brev där jag "hoppades på ersättning" var bara att visa upp hjulen och sen åka till gummiverkstan och beställa två nya GY Eagle F1 205/40-17 ! Ett halvår senare hade jag inte fått ersättning för framvagnsinställningen, skrev nytt brev, tillade att jag gärna mottog några kubik grus om det var svårt att betala ut pengar ! Gatuchefen ringde och tyckte det var en enkel å bra deal, frågade om jag ville ha naturgrus eller bergkross ! Inom en timma hade jag 100 meter nygrusad väg ! Jag är lika häpen som ni som läst ända hit ! |
|
|
Hittade ett par aktuella artiklar när jag läste nyheterna, från NSDs nätupplaga. Länk Länk Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.