|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! De e så att jag har ett litet problem! Min bil bil blir extremt varm om jag kör utan värme! Jag har bytt termostat , den där mitt grejen på fläkten, tremo givaren! Men kör jag me full värme på så e de inga problem. Men så fort jag stänger av den så gåt tempen upp på rött. Elfläkten startar inte heller, så den tjuvkopplade jag men de hjälpte inte heller! Så e de någon som vet något så e jag tacksam för all hjälp jag kan få! Tack på förhand/ Tommy | |
|
Har du fått ur all luft ur systemet? Ställ bilen i en brant uppförsbacke och prova lufta igen. Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
| Har luftat o luftat o luftat. Men kan en luftbubbla göra så att de inte går att köra me bilen utan värme? för me värmen på så e de ju inga problem! | |
|
Hur ser kylaren ut? Rena och oskadade luftkanaler så att luften kan passera fritt? Henrik |
|
|
Förmodligen luftficka så att termostaten aldrig öppnar, värmepaketet hjälper till att kyla ner motorn, därför får du det resultat du beskriver. FP |
|
|
Kylaren e rengjord ordentligt så den tror jag inte ska vara några problem me! Men igår läste jag på mek tips på den här sidan. O där stog de att man kunde sätta termostaten fel!! Ligger de något i de? Har aldrig hört talas om något liknande. |
|
| Jodå, det går att vända termostaten fel. Men den är märkt med en pil hur den ska sitta. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.