AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
380

Det droppar underifroen bilen

Tja!

Aer just nu poe semester i Polen (naestan 40 grader i luften och fuktigt som attan). Igoer maerkte jag att det droppade raett rejaelt underifroen bilen (i hoejd med vaexelloedan). Har ringt BMW Assistance i Warszawa (de kom inom 30 min) och bogserade bort bilen till en BMW-verkstad. Vael daer hissade de upp bilen och sade att det roerde sig om kondensvatten froen klimatanleggningen, opch soeledes ingea laeckor froen kylanleggningen. Kan det staemma?? De var otroligt hjaelpsamma och forsaekrade mig att soe var fallet och att jag lungt kunde fortsaetta min semester utan risk foer overhettad motor (de ansloet dock ej bilen till DIS-en). Det jag var orolig oever var just den maengd vattten(vaetska) som kom, men tydligen normalt vid extrema temperaturer.

Har noegon haft liknande upplevelser ute i vaermen???

Tacksam foer svar

Dominik

P.S Sorry foer stavningen men tangentbordet saknar svenska tecken.
När ACn är på så droppar det alltid under bilen (ialal fall på de bilar med AC jag har haft)..

/Jimmy
Länk
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
I 40*C värme skulle det bokstavligen rinna under bilen. Ju mer det rinner desto bättre funkar AC: kan man säga.

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Att skriva är silver, att "söka" är guld!
Länk
Svärd
Har du ingen Instruktionsbok till din bil. Är det en -02a så borde du ju det. I min "gamla" Instruktionsbok från 93-94 står det under AC-avsnittet att kondensvatten kan rinna ut under bilen, i extrema fall upp till 2 liter (om det är extremt varmt alltså och det måste jag säga att +40 är).

//Martin
Skoent att hoera:))) Sjaelvklart har jag en instruktionsbok till bilen, den aer ju koept hemma. Fick bara panik naer jag tankade poe en mack pae landet och saeg att det bokstavligen rann under bilen. Inte taenkte jag poe att det kunde roera sig om soedant. Taenk Er vara utomlands i exdtrem vaerme och bilen felar. Inte roligt direkt. Dock moeste jag ge beroem till en vael fungerande BMW-service (assistance) och ett snabbt och proffesionell hjaelp.

Soliga och heta haelsningar

Dominik
Man ringer ett nummer i Danmark (mottagaren betalar) och oavsett var i vaerlden man befinner sig dirigerar de fram hjaelp och om so behoevs bogserar de bort bilen till naermaste BMW-verkstad:)) Och den BMW-verkstan jag var poe var lika stor som den i Solna. De bjoed tom poe kaffe och kaka medan de hoell pae med bettan. Trevligt, trevligt att kaenna sig uppskattad som kund trots att man kom med utlaendska skyltar. Allt var gratis dessutom, hehehe.

Dominik
kn
310
knudi
535i -92
ja det är ju inte alla bilmärken som har 3 års fri service=)

Once a beamer allways a beamer
Vertical mind
Hadde samma fenomen på min nyinköpta bil för ett par veckor sedan. Resonerade att det var ACn. Glad att jag hade rätt! =)

V8 Power

Såg samma fenomen häromdagen: ett äldre par i en klipp ny Skoda ( här kan du nu fylla i dina fördommar om äldre i nya Skodor...)

Gubben och gumman 70+ liggande på knä letande under bilen och under huven som tokiga... efter ca 5 minuter så berättade jag för dom var det till 99% sannolikhet var...
Inte ens tack sa dom, otacksamma dj-a...*S*

Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk)
Lite OT från kondensvattnet kanske: Fri service, mjaaa. Den är väl lika gratis som 0-kronors mobiler skulle jag säga. Dvs allt har ett pris och betalas av någon, i 99 fall av 100 är det av konsumenten/köparen av produkten.
BMW såväl som andra bedriver tyvärr icke välgörenhet, den "fria" servicen är inbakad i priset, så tyvärr får den som aldrig behöver utnyttja servicen betala för andra. Jag är inte så mycket för detta system måste jag säga.
Samma sak med t.ex gratis mobiler, fattar folk inte att de sitter i knäet på operatören och har köpt en telefon på avbetalning?
De flesta nobiler har ett faktiskt pris på 2000-4000:- men kollar man vad man betalat när bindningstiden gått ut så är det snarare mer än vad telefonen kostat att köpa rakt av, och då har man även bundit upp sig och kan inte gärna byta/sälja när man vill osv. Inte så "gratis" kanske, usch och fy!

FP
Mr
606
Mr Shhh
318i E46
Boxster S
För att fortsätta på folkes spår: jag håller med om att förfarandet generellt är ett jäkla otyg, jag bestämmer mycket hellre själv vad jag lägger mina pengar på, men just när det rör en sådan sak som service kan det kanske vara positivt. Jag menar att när nån väl slantat upp en massa pengar för sin BMW så finns det ju sedan inga direkt pekuniära skäl att låta bli att serva den.
Och att bilarna servas är väl i sig bra. (Sen kan man ju iofs fråga sig hur många som köper en ny bil oavsett märke som låter bli att serva bilen åtminstone de tre första åren.)
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Vad är numret till den denna eminenta tjänst då?

*BAWORAK*
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Plockar upp den igen,
Vill ha numret ju

*BAWORAK*
Det torde vara SOS Internatioanl i Köpenhamn det rör sig om då : Länk

SOS-International skulle det ju vara....grrrrr

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.