AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
818

Sänkt bil med för stora fälgar?

dr
172
draven
328i-98 E46
Har en 328i e46 som är sänkt 50mm. Köpt begagnade 18" fälgar .ATS Apollo2 9,5tum med däck 255/35/18. Och vid 2 personer i tar skärmkanterna i. Vad kan jag göra? Har orginal dämpare men vill inte gärna höja bilen 50mm bak.... Det ska ju vara riktigt stora hjulhus i e46 modellen???
-BeeMWe-
Vet inte hur E46ans skärmkanter ser ut men du kan alltid valsa kanterna eller bredda skärmarna.
Prova med dina orginalhjul, om det inte tar i med dessa så har du antingen fel storlek på däcken eller felaktig offset på fälgarna. Kolla även vad orginal däckstorlek är och jämför med dina 255'or. Det fungerar kanske med 245'or istället.

Går det fortfarand i med orginalhjulen så är det bara en höjning eller skärmbreddning som gäller.

Väldigt många här som smäcker på jättestora hjul med helt fel däckdimensioner, jag är mycket förundrad över detta.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
dr
172
draven
328i-98 E46
Felaktig offset ?
Kan jag svarva så att dom passar?
Offset, eller inpressning.

Läs här Länk
Gå in under faq-> Fälg&Däck-> Fälg och Däck A B C där står en del matnyttigt.

Svarvning av fälg har diskuterats innan, tror inte det är så bra. Vem vet vad fälgen håller för efter en svarvning.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
Länk
kalle_p
9.5 tum = för breda
högst 8.5......du har säkert ET runt 10-25?
kalle_p
svarva går, el så breddar du skärmarna.
gå också bra att byta fälgar.
joakim hamann
valsa skärmarna.det gjorde jag med min 328 e46 har 19 tum 8.5fram 9.5 bak ok åker med 5 pers utan problem.satt på hamann ställbara dämpare.grymt bra
kalle_p
joakim: din bil är titansilver?.....tror nog jag har sett dig i gbg om jag inte minns fel.
joakim hamann
kalle_p.jo den är titansilver!ska försöka skicka in en bild på bilen kanske är den du sett!
dr
172
draven
328i-98 E46
Det finns plats att flytta in hjulet minst 8 mm, är det några problem att svarva detta ??
Samt vart lämnar du bilen för en ev valsning och vad innebär det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.