|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Jag tror att packboxen vid styrväxeln vänster fram har pajjat på min e30 320i-90 för de läcker mkt när man svänger fullt. Tänkte höra ifall nån bytt den? mkt jobb? special verktyg? Gärna bra instruktioner hur man ska göra. Har ju inte tummen mitt i handen, men nästan. :) dyrt o köpa nytt på skroten? tacksam för svar! MVH /Johan ____ Länk | |
|
A de e ju svervo skulle jag säga me. *S* /Johan ____ Länk |
|
|
Jag fick tag på en skrot, tror att det var i Hedemora för 2000:- men jag köpte den inte. (hittade en beg här i stan) Mvh Abbe Länk |
|
|
Jag o en polare kom fram till att (förhoppningsvis) de va bara o byta packboxen. Det är bara de att man måste köpa "komplett sats" som kostar 800:- på bmw. dyrt tycker jag. Men min fråga är. Om nån haft liknande fel?? MVH /Johan ____ Länk |
|
|
Gjorde en sån rolig operation på min 325 precis innan jag sålde den. Mycket pyssel, men inte så svårt och det behövs inga specialverktyg. Bara lossa slanganslutningarna och byta tätningbrickor och oringar om du lossar de små rörren på styrväxeln. Själva styrväxeln sitter med två bultar och mutter på ovansidan. Kostade 2400 på skroten för en som gått 15000mil och täthetsprovad. Funka kanon. Passade även på att byta de yttre styrlederna och göra en hjulinställing. Se för all del till att styrväxeln står i mittläge när du sätter ihop kalaset. När allt är ihopskruvat är det bara att fylla på med ATF Dexron III olja och svänga fullt fram och tillbaka tills det slutat bubbla i behållaren. Har för mig att det gick i drygt en liter. Hoppas det hjälper lite iaf. |
|
|
prova omega min styrväxel läckte mycket (hela servo behållaren på ca 1 vecka) men nu är det helt torrt, omega burken kostade ca 380 kr men det var det värt... .. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.