AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
773

Vad är en Alpina B7 turbo av E28 modellen värd?

Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Tycker att dessa bilar är så oerhört brutala. Vad koster en sån? Jag tycker mycket om E28:an. Så man skulle ha haft en turbo.
Är mycket tacksam för svar och gärna allmän fakta om dom.
Hoppas på att det dyker upp en på den lilla bmw träff som jag dragit igång. Den 9 augusti i falun.

MVH Morgan.

Länk
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Om jag skulle våga mig på en gissning...OM du hittar en fräsch som vederbörande vill sälja så tippar jag på 100'.

Egentligen en hypotetisk fråga iom att dessa vagnar ej växer på träd och ägarna(tror jag) är extremt svåra att övertyga om att just dennes bil ska säljas ;)

M.a.o en dylik bil kan ju värderas till "hur mycket som helst" av ägaren...

Nåväl...Lycka till i letandet hur som helst,håller dock med om att B7 E28 är en absolut kanonvagn!

Mvh Janne.
Tror inte 100 lax räcker långt för en bra och välskött B7'a

Frågan är närmast OM man får tag i en ALPINA B7 som är i någolunda i bra skick.

Mvh

///Jonas
BMW Club Finland #2046

Länk
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Ajajaj, så d blev den 9e?! Hade tänkt ta ner min B7a dit då det inte är så långt att åka. Håller dock med mkt av ovanstående inlägg. Säljer absolut inte min för 100 lax, då jag e rätt säker på att d e en av dom finaste som finns kvar, om man får skryta lite själv. Men så har d kostat oxå, jösses...

jimpa
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag hoppas att du dyker upp med din alpina. Det är en sån eller en äkta M5 E28 som hägrar. Men jag får nöja mig med min gamle M535 ett tag till. Man kan ju ledigt säga att man blivit väldigt svag för just E28 karossen. Den är inte lika opersonlig som de flesta nya bilar är.

MVH Morgan.

Länk
Förtydligande:
Med mitt ovanstående inlägg menade jag inte att det INTE finns några B7'or kvar som är i bra skick och välskötta osv... UTAN att de som äger dem helt enkelt inte vill sälja sina Alpinor eftersom de är så sällsynta.

Mvh

///Jonas
BMW Club Finland #2046

Länk
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Man får nog räkna med att lägga ut minst 13-14.000 EUR för att få en bil som är i o.k skick , men som sagt , det svåra är nog att hitta en !!
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Hej Ando. Fick du nån ordning på wastegaten?

jimpa
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Hej Jimpa !

Har inte fått någon kontakt med "Touma" och själv har jag ingen lust att börja "pilla" så jag glider nog vidare med originaltrycket (givetvis på MAX läget)

Kommer du loss till Knutstorp ?

Hälsningar
Ando
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Tyvärr så gör jag nog inte det! Vilket e lite surt, hade varit jävla skoj..

jimpa
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.