AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
489

Trimkam till 325 -88

Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
nån som har erfarenhet av nån bra trimkam?
Hur vass kan man köpa utan att motorn blir helt död på låga varva och går alldelens för ojämt?
Det gör ju inget om den går lite ojämt, men den ska ju vara körbar på vanlig väg.
Jag har kollat på en Dr Schrick med öppningsvinkel 288/288/110.. nån som har testat en sån?

//Jim
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Det lär väl ska vara den vassaste man kan ha i en gatbil och ändå klara SBP:s avgasprov.
Dr Schrick dominerar kamaxelvärlden när man snackar BMW.

Get in and sit down,
shut up and hold on!

///M Power
Ji
266
Jim K
325tds -94
320is -90
324td -90
Märks de stor skillnad i bränsleförbrukning vid normal körning, på tex långkörning?

//Jim
Sl
116
Slimm
325iX Touring -90
Jag blev rekomenderad en 272/272 DrSchrick av
Motor Nord, med vassare så måste det varvas
ganska friskt för att det ska börja hända nåt
(passar väl Spiidfriik's körstil, men inte min).

Den skulle tydligen lämpa sig bäst för hur jag
tänkte använda bilen, pendla till jobbet + åka ut
på bana då och då.

Andreas
Lixom Jim K skulle jag också vilja ha lite mer synpunkter och erfarenheter angående trimkam, soppaförbrukning, förändring i driftsäkerhet, osv... Tack på förhand!

BMW ROCKS
er
256
eraabos
M3 E30-88
Jag har 284 graders kammen i bilen. Vet inte om jag märktenågot på soppa förbrukningen, man har ju an ganska tungt höger fot, jag tror att den drar lika mycket som inann. Tom gången blir lite tråkigt, folk som inte vet hur det ska vara tror att kammen är slut,en klar nakdel om man ska sälja bilen.

Sen är det väl inte så stor skilnad på låga varv, men det händer en hel del efter 3500 varv.
Jonas Aksmo
Eg har en 288graders kamm på min 325i 86mod å den bruka 0.8 på langkjøring uten problemer!! i tillegg e den kjappere nå en den var!!
Stephan Olson
Jag har en 288 graders dr Schrick i min 325:a.
Det fungerar utmärkt.
Enda kruxet är att den svarar långsamt vid pådrag från tomgång.
Det lär gå att öka tomgången 75 rpm genom att simulera en inkopplad AC i elektronikboxen.
Vet någon hur man gör?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.