AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
496

Värdering 540 -99 sv. såld

Tjenare.

Jag köpte i våras en 540 -99 uttagen juni -99, svensksåld och det var första ägaren jag köpte bilen av. Den är fullservad på auktoriserad bmw verkstad. Den har tv/navi, dsp + cdväxlare och 6 högtalare, el sollucka, el rollo, rollo på sidorna, sport säten, beige skinninredning, dubbelglas, telefon, däcktrycks sensorer, blå metallic s&v däck på bmw original alu fälg (ej kantstötta,dock endast 16")mm.
Har ingen koll på om där är m paket på den, men det är den lilla multi ratten med ett M på :) Hur hittar jag lämpligast en lista med vilken utrustning jag har egentligen? Kikade under förar sätet för jag läst nånstans att där ska finnas en dekal med alla options, men jag hittade inget. Bilen har gått 11 700 mycket ärliga mil, och stått i garage i hela sitt liv.
Utan att överdriva så är den i mycket fint skick bortsätt från bakre stötfångaren som någon dessvärre varigt vänlig nog att repa med sin egen stötfångare. Denna ämnar jag dock lämna in för lackering vid tillfälle. Min fråga är då vad denna bil borde betinga för pris på marknaden idag.

/Gillster
Värderingsbiten är svår, hur värderas svensksålt kontra import, vilket pris måste man ha för att bli av med bilen....mycket svårt med din bil tycker jag spontant. Utrustningslistan är enklare, den kan en aukt BMWverkstad få fram, tror det kostar 200kr.

Vad säger ni andra om värderingen? Själv ger jag ett STORT spann 180-260 KSEK.... på mobile.de finns det liknande bilar från 160 KSEK och uppåt om det är någon vägledning....

/Simon
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Verkar vara en riktig pärla du har, men jag vågar mig inte på en värdering.

Däremot kan jag upplysa om att du med hjälp av chassienummer kan beställa en utrustningslista från din lokale BMW- återförsäljare, vilket i ditt fall kan vara Förenade Bil i Malmö eller Theanders i Lund.

Lycka till!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Betalade nyligen 209,000 för en likadan 15500 mil på bilfirma som tog bilen från Tyskland o lämnade ett års garanti.

Utrustningen står väl alltid i serviceboken?

Länk
Fler än jag som har svårt att sätta ett pris på bilen alltså :) Ska ta tag i utrustningslistan när jag kommer hem, ska iväg och jobba lite. Tack för tipset förresten.
209 900:- ? Jag trodde att dessa vagnar skulle rasa nu när nya 5 serien lockar. Men det är klart, det tar ju ett tag innan beg 2003:or är i omlopp och 545:an har ju inte ens lanserats ännu.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gillster: Har du börjat annonsera bilen? Och isf till vilket pris? Modellskifte och några år gammal bil gör inte underverk för andrahandsvärdet. Plus för att bilen är välutrustad, navi är bra på en sådan vagn. Är bilen en touring? Om den är en touring skulle jag tro att du kan få ut någonstans mellan 200-215 tusen. Är bilen en sedan så får du gå under 200k. Någonstans mellan 180->200 skulle jag tro då.

Lycka till med försäljningen,

Nej, har inte börjat annonsera på bilen. Kollar mig lite för, en eventuell utlandsflytt till våren och jag tänker inte sätta mig i sitsen att jag har en bil som måste bort på en månad. Har dock ett par spekulanter i bekantskapskretsen och då den är väldigt bra skick så kan jag tänka mig att sälja den även till en vän, trots att detta inte är något jag normalt gör. Det är en sedan förresten, är själv inte så förtjust i touring därav valet.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Gillster: Hoppas det går vägen, ibland så har man tur när jag sålde min E36a så fick jag kanske 10.000 mer än marknadsvärdet just då. Som sagt det gäller att ha lite flyt, men marknaden var inte riktigt lika trög då som nu. Vad begär du för bilen nu?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.