|
|
|
|---|---|
|
Tänkte köpa en 92-93 320 eller 325 är det något man behöver kika extra på förrutom servicebok?? Glad för alla tips Gud kör BMW | |
Montoya |
Serviceboken ,besigtningsprotokollet,antal ägare ,skick, slitdelar bytta osv osv men akta dig för "kärlek vid första ögonkastet " :) lycka till ...............! |
|
Precis som Montoya säger så kolla på flera objekt. Det går tretton på dussinet av sexcylindriga E36:or just nu. En importerad är vanligen lite billigare än en sv-såld men behöver absolut inte vara sämre för det. Åk runt och titta på flera ex., provkör och jämför. Kolla milen, förekommer en hel del "skruvade" bilar. En bil som 325 körs oftast 2000 mil/år så var misstänksam om du hittar 92, 93:or som rullat få mil där inga dokumenteringar kan styrka detta. Och slutligen mitt tips, välj en 325:a istället för 320. Det lär du inte ångra. Mer kraft, fetare motorljud och en bränsleförbrukning och försäkringskostnad som är obetydligt högre än 320. Lycka till!! Mvh Christoffer |
|
|
Visst kör Gud BMW! Kanske en kanonläcker trenolla från tidigt sjuttiotal. Mörkbrun med ekerfälgar... Kan instämma med föregående. Jag hade tills nyligen en 320 E36, mycket fin bil men ingenting man rejsar med. 325 är bättre. Kolla allt som nämns och ha respekt för att det handlar om bilar med nästan tio år på nacken. INte ens BMW:s qualität undgår tidens tand. M-testa eller låt närbelägen proffsig BMW-verkstad gå igenom bilen. Kolla kanske ffa. spindelleder, hjulupphängningar och de s.k. silentblocken Provkör bilen och om den rycker i låg fart och har förlorat sina underbara vägegenskaper är sannolikt silentblocken slut. Det kostar pengar. Och som nån skrev - ta tid på dig. Det finns en miljard begagnade E36 på marknaden, allt i från ruskburkar till toppexemplar. Det lönar sig att ha lite tålamod och att lägga lite extra pengar på ett riktigt fint exemplar. Bilar som man ångrar att man köpte känns alltid väldigt dyra oavsett vad de kostade. Lycka till! |
|
|
Tretretti Tror du inte Gud kör runt i en silverfärgad M635 CSI 89:a...:) |
|
|
Stoffe, det är inte omöjligt. Jag känner en teolog som gillar BMW. Ska fråga henne! |
|
| Jag har en 320 -93 coupé.. drog jämt med 325 så där e det ingen skillnad, (förutom på pappret). | |
|
Välj en 325:a, helst coupé, det kommer du inte att ångra. Var kräsen, som sagt så finns det hur många som helst. Med samma förare går det fortare i en 325 än en 320. |
|
pjotor |
Pelle: Förmodligen trampade han som körde 325:an påkopplingen och gasen samtidigt, då kan jag förstå att ni körde jämt. |
|
Pelle: Vad grundar du det uttalandet på. Du kan ju inte mena allvar när du säger att en 320 resp 325 av samma årsmodell (HK) drar jämt. Få koll på livet innan du gör några fler "sanna" uttalande. Caesar: Mitt råd till dig är att köpa en 325:a Coupé. Har en sådan och kan inte bli mer nöjd. M3:an är naturligvis bättre om man har de pengarna. Tänk bara på att den är ganska mycket dyrare att försäkra än 320:an. Men det får du igen i fart... |
|
Mangemannen |
Varför inte 328. ¨sånt jäkla sug..... // Magnus |
|
Pelle: Då startade nog 325 föraren sin bil på treans växel...) 320 med 150hk och 190nm blir ingen racer, punkt. Samtliga beg-tester av 3-serien klassar 320 som den mest meningslösa av 3-serie bilarna. 325:an är mycket trevligare. Vid normal blandad körning drar den dessutom mindre än 320. |
|
| öhm.. hårda slagord man får ta emot, när jag körde 320 så drog jag 325 sen när vi bytte bil (jag körde 325:an och min polare min bil) så var det lika jämt. Vill bara säga en sak till med stor risk för fler slagord att en M3 E30 -87 inte försvann när vi drog alla 3! (min 320 har ett chip från arosauto och ett pipecrossfilter annars original) | |
|
Pelle Det var inte meningen att ge din bil skit. Den går mjukt o fint samt har ett fint ljud, en kanonbil. Men den är inte mycket snabbare än en 318 i original utförande (en sekund 0-100, 10 km/h i toppfart). När de var nya skilde det 60' mellan dem. Då fanns det kanske anledning till att köpa 320 om man skulle ha en sexa under huven till rimliga pengar. Men när man idag kan få en fin 325:a för i stort sett samma pengar som en 320 pga importen är det inget att snacka om. Försäkringen är kanske en hundralapp dyrare per månad för 325. Därför ger 325:an mer för pengarna. |
|
Prim |
Jag håller med Mangemannen... Har ägt ca 10st olika Bmw de senaste 2-3 åren (inga M-modeller visserligen), men den roligaste jag haft är 328:an... Himla mysigt vrid i dom! Köp en 328 när du ändå är i farten och ska handla! |
|
Har kjørt e36 325i mot e36 320i, og byttet og prøvd 320 mot 325.... Begge bilene hadde K&N filter og sportsavgass. 325'n drar 320'n. Har også prøvd e30 M3 mot e36 325i, og her drar M3'n 325i.... Så denne 320'n dere snakker om her må jo være en super-320, eller så må 325'n og M3'n det snakkes om være temmelig klar for motor-rennovering. Tatsjing. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.