|
|
|
|---|---|
Apo |
Jag har ett vanligt problem på min e36a dvs, att ena fram rutan inte går ned automatiskt när jag öppnar dörren. Har varit på bmw i solna, danderyd samt kungenskruva men alla rekommenderar en reservdel som sitter i chassit vid dörren . har kollat detta på min bil och det stämmer inte, har ingen brytar eller kablar fördragna på någon av sidan på min bil för denna reservdel som bmw rekommenderar och när man försöker förklara för dom att det inte är det så har dom ingen aning vad det är. ´ så det måste finnas nån typ av microswitch eller dylikt till detta inne i dörren/hantaget/låskolven?. någon som vet något om detta, skulle även vara mycket uppskattat om man kunde få artikel nummer på microswitchen eller vad det nu är som är sönder på min kärra. |
Apo |
ingen som har några tips? varannan e36 cab ägare har vel haft detta problem så borde finnas någon som känner till detta.. |
roadster |
Hade samma fel på bägge sidor på min e36 cab -98. Bmw gbg bytte nga styrskenor, två på varje sida. 1800:- Daniel |
bmwdr |
Där sitter brytare inne i själva låset i dörren, inte nyckel låset utan den som gör att dörren går att stänga.. Plocka isär låset och smörj upp brytaren och prova sen.. min fungerade efter åt... Ibland kan det vara att dom är slita oxå.. BMW BRÖDER!! varför ha tak på bilen när det finns bilar utan?! ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.