|
|
|
|---|---|
BMWEDDA |
Nå´n som har nå´t bra tips hur man ska "vessa" upp en gammal 320 I-85 den är lite slö på låga varv . räcker det med ett sportfilter och/eller?? Vad kan en bättre kam och nytt avgas ge för effekt......eller bara nå´t simpelt som får den att bli lite piggare????? tacksamför alla svar....Tack på förhand BMWkarisma |
|
Rekomenderar trimkam, hade det på min gamle räser och den drog jämt med min kompis 323 -86 ...... Mvh Patrik 325i -92 |
|
BMWEDDA |
Hur många kusar gör trimkammen och vilken kam ska jag använda???????.......P.S. tack för tidigare svar BMWkarisma |
|
Det råd jag fått av andra gällande 320, är stoppa i en större motor (323,325). Om man ska köpa en trimkam så kommer det till lite mer kostnader om man ska ha det riktigt utfört. Trimkam ca 3000-4000kr Kompletta vippor 8st ca 170 kr/st ev. sotningssats ca 1200kr så köp av större motor kan löna sig :) |
|
| Jag satte i en 323-motor i min 320i -85, passade på och montera en 272 graders kam och renovera toppen samtidigt... Jag har kvar 320-sprutet och flyttade alltså över allt "löst" från 320-motorn til 323:a motorn. Sen kan man juh alltid montera ett sportavgassystem, avgassystemet på 320 är juh vekare än på 320 så jag har monterat ett rostfritt 323-avgassystem som ska ha bättre flöde än orginalet. det jag inte har gjort är att montera nån slags sportluftfilter, det är väl nästa steg om jag skulle ha bilen kvar, men nu ska den säljas så det blir nog inget av med det i min ägo i alla fall... | |
BMWEDDA |
Tack för alla bra tips.....förresten Svoth vad tänker du sälja kärran för???????? BMWkarisma |
| Får se vart det hamnar innan det är färdigt... har begärt 25.000:- men man får se... den är juh i alla fall nylackad och har 3 uppsättningar alufälgar varav en med mycket fina AZEV 16" och 2 uppsättningar orginalalu där en har nästan nya vinterdäck... | |
|
bättre att du köper min 325iM ....... du behöver inte trimma den =) Nos 325iM -89 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.