|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har en 520i - 91. 24v, men jag kanske måste sälja den. Den har följande utrustning: Elhissar. Elspeglar. Eltaklucka. Servo och abs så klart. Träratt och knopp. 17" med fet fälgbana, dock lite slitna, sånt som syns nära. Däcken är mycket bra bak och hyfsade fram. Orginal Alufälgar med allrounddäck (bra). Tonad bakruta + små sidorutor. Vita blinkers fram och tonat på sidorna och bak. Stereo (Alpine), Baslåda o steg (MDS) och framhögtalare (Gas). Bilen har gått 15800 mil och är i gott skick. Det finns rost prickar efter stenskott på huven och en prick på bakluckan. Annars ingen rost. Man ser dock en tendens som på de flesta lite äldre e34 att det börjar komma lite omkring tanklocket, men inte mycket. Vad tycker ni en bil som min är värd? Här finns ett par bilder: Länk ///Mvh Johan | |
| fel länk. Här e den rätta: Länk | |
|
30' färdigprutat ska väl inte vara några problem misstänker jag..Kanske någon tusing till om den "rätta köparen" dyker upp. Mvh Janne. |
|
| Det hoppas jag verkligen inte. Det skulle i så fall vara utan fälgar och stereo. | |
|
C.Douglas: Jag tror du skall vara MYCKET glad om någon vill betala 30' kr i dagsläget. Närmare 20' kr tippar jag på. Hoppas du får vad du önskar... Minus för: E34 (iskall) Sedan (kombi mer populär) Rost (vem vill ha det?) Milen (dock lite för en -91'a, skruvad?) Slitna fälgar (kostar att reparera) Stenskott (vem vill ha det?) "lilla" sexan (525 mer populär) Ej AC (varmt på sommaren) Utgår från att bilen är direktimporterad. roadZter |
|
|
Vad finns för dokumentation? Om dokument som styrker miltalet finns tror jag inte det är omöjligt att få ut 25-30k, Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
-BeeMWe- |
Sålde en 520 92a, dsvart 21 000 mil i feb 2002 för 46 000, lite rostangrepp på en skärm, den hade dock AC. Du borde kunna få runt 35-37 om du är ihärdig. |
|
Tror att nofx16:s värdering är rimlig. Enklast är att kolla vad liknande bilar kostar och inse att man måste ha ett konkurrenskraftigt pris för att bli av med bilen. Önskar dig slutligen lycka till med din försäljning! /Simon |
|
|
DanneZeta: Du är duktig på att trycka ner folk.(min egen uppfattning) |
|
|
Anglia_106e: Jaha, och? roadZter |
|
|
Anglia_106e. Håller med, men man får inse att killen inte är helt i balans med sig själv. Länk |
|
| Jag kan ju meddela att jag fick 38k för den och det var den värd. | |
|
Generellt sett värderar de bilar mycket lågt i detta forum anser jag. Skick och annat verkar göra varken till eller ifrån utan priset ges direkt och sätts i mina ögon väldigt lågt mot vad det är "ute på marknaden". Man kan ibland tro att det är bilhandlare och inte privatpersoner som gör inläggen. ;-) Danne |
|
|
Som jag ser det så fick han väldigt bra betalt, för en 12 år gammal bil som saknade just AC. Face it, bilar tappar värde, det är inte mer med det. Sen förstår jag inte hur någon kan ta det direkt personligt om någon värderar bilen lågt. Lägger man ut en fråga här så är det förhoppningsvis för att höra alla aspekter av saken. Eller är det viktigt att äga en dyr bil, så viktigt så att värderingen verkligen blir personlig? Har man bestämt sig för att sin 518i -89 är värd 60kkr så finns det ju ingen anledning att lägga upp en värderingsfråga. Är man dock beredd på att få svar utifrån flera synvinklar, go ahead. Ingens svar ska tolkas som en absolut sannaing, då är man bara dum, men genom att se vad flera säger kan man få en indikation. Så, nu fick jag det sagt också! :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Jag menade inte personligt. Det jag menade var att det skiljer sig mellan vad bilen "faktiskt är värd" och vad "man själv kan tänka sig betala". För objektet i fråga skulle jag inte betala mer än 10k för det är inget jag skulle vilja ha utan bara för att sälja det vidare. Då tänker jag som en bilhandlare och värderar bilen därefter för att jag skall tjäna på den. Skulle jag däremot vilja ha just den bilen för att jag söker en sådan, så är rätt pris 35-45k kanske t o m 50k eftersom den har gått lite som jag ser det för en 12 år gammal bil och den låter okay i skicket. Har sålt en 525iXT - 93 med skinn ac man 24500 mil för 49k som var i risigt skick och har sålt en 540i - 93 med ac, plysch auto 16900 mil för 50k som var i toppskick. Den ena fick jag bra betalt för och den andra sämre betalt för. Rätt pris ? Tja, det är vad kunderna är redo att betala just vid det tillfället man annonserar. Just nu finns det ett jätte-överskott av importerade BMW så marknaden är mättad, det håller jag med om och luften har gått ur den något. Dock skall man inte värdera alla bilar som eventuella vrak och säga att de är värda si och så och haspa ur sig en löjligt låg peng som regel. Det var ungefär det jag menade, men som vanligt är det lätt att misstolka via mail och skrift så vi får väl se det som ett av den nya IT-världens misstag.... Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.