|
|
|
|---|---|
| Jag besökte BMW Niederlassung i Fröttmaning i Munchen under semestern. Jag tänker mig köpa en BMW där under hösten och undrar om det går att pruta hos märkeshandlare i Tyskland eller om det är utgångspriset som gäller. Jag har naturligtvis läst importguiden men undrar om fler har erfarenhet av Niderlassung och prutning. | |
|
Det går att pruta. Håller själv på att föhandla om en 540 Touring och vill ha ner priset rätt rejält. Jag har kommit halvägs och då har jag minskat det satta priset med 3000 Euro. Om ingen annan köper bilen fore mig så tror jag inte att det ska vara en omöjlighet att få den till det priset jag är villig att betala. Det finns ett otroligt utbud av begagnade bilar av nyare årsmodeller på Niederlassung München och förr eller senare måste de sälja väck om de inte vill att bilparken ska svälla ännu mer. |
|
|
Stout: Intressant, berätta gärna vad utgångspriset var så man kan få en uppfattning hur stor del de 3.000 EURO är. perrtane: Har själv ingen erfarenhet av förhandling med märkeshandlare i Tyskland, för mig känns det dock som en självklarhet att kunna pruta på begagnade bilars utgångspris. Inte minst när det finns ett så otroligt stort utbud samtidigt som den tyska ekonomin är allt annat än bra. Tillgång och efterfrågan sätter som alltid priset (marknadspriset). Pruta hårt! roadZter |
|
| Jag var oxå nere i Munchen i luni. Tyckte att priserna hos BMW återförsäljarna översteg priserna hos Svenska ÅF. | |
|
Ja, det var dyra bilar, för dyra. Pertane: Utgångspriset låg strax under 30.000 Euro |
|
|
10% är ju inte fy skam och det låter som om du kommer att kunna få ner det ännu mer, i så fall är det riktigt bra prutat. Kan man få lektioner? ;) |
|
|
I och med att priserna på begagnade och nya bilar anpassas efter landets finansiella status medför detta att bilar ofta är dyrare utomlands jämfört med Sverige. Detta gäller mest nyare begagnade bilar som säljs hos auktoriserade återförsäljare. |
|
| Tycker iaf Dr Player. | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! min erfarenhet är att de prutar själva, tills de blir av med bilen. direkt den kommer in i hallen så sätt priset så högt det går, när de blir stående med den så tickar priset sakta men säkert nedåt. så 10 % är bra prutat, men det beror ju på hur "fel" priset var från början! 30' euro för en 528iT -00 är ju totalfel, men om priset gäller en 530 iAT -02 är ju en helt annan sak. jag har väntat in flera bilar på det sättet på Niederlassung och det har funkat bra. Det gäller bara att ha tajming, så ingen annan hinner före.... Mvh Johan |
|
Player, kan du utveckla och motivera din åsikt om priserna. /Simon |
|
|
Johan: Det är det jag är orolig för, att någon ska hinna före alltså. Men i mitt fall är det en näst intill fullutrustad 540iAT -00 och jag vill ha ner priset mer än de 10 % jag fått ner nu. Vet inte om en Touring som inte har rails är mer svårsåld än en som har rails? |
|
|
Stout: Hur långt har den rullat? Hade själv en 540iAT -00 tidigare, med i stort sett all utrustning så som Navi/TV samt t o m massage i framstolarna... =) Tror inte att avsaknaden av rails påverkar priset nämnvärt. roadZter |
|
| Denna har inte massage, inte vad jag vet i alla fall och så är det bara manuella rollo på den, men sedan kan jag inte komma på vad den inte har :) Rullat 8000 mil. | |
|
simon_en Priset hos BMW i Tyskland + kostnader för att hämta hem den brukar oftast inte bli speciellt mycket billigare än att köpa den i Sverige. Lägg sedan till vagnskadegaranti, högre värdeminskning osv. En riktigt, riktigt dyr bil kan nog löna sig eftersom dom oftast ej säljs i Sverige. Har jag helt fel? |
|
| Ang. priserna. Sverige är numera ett fattigt land. Tom. Indien tackar nej till bistånd från Sverige. Kanske dom tycker att vi behöver pengarna bättre. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.