|
|
|
|---|---|
|
Finns det någon som vet ungefär hur mycket laddtryck en orginal 2liters M10(8.3:1 i komp) toppackning klarar? Vad finns det för alternativa packningar och ungefär hur mycket vågar man ladda med dom? I värsta fall får det väl bli o-ringning men det känns lite overkill om jag inte ska ladda så mycket, eller? | |
| det går fint å kjøre 1kg med 9,5:1 i komp med org toppackning i en m10 1,8 liter, så det går sikkert fint med 1kg for deg og. (så lenge du ikke har tenningsbank) | |
Toballan |
En förstärkt topplockspackning med skärkant för M10 2,0 motorn finns för 625 Kronor vid motornord. Med den kör du säkert över 1 bar utan att o-ringa blocket. Jag använder en likadan och den fungerar perfekt! |
|
Eller så kan du bruke den originale slik jeg gjør som nevnt av JE. Du skulle jo ikke lade mye sa du. Vet at flere andre svensker som er på 02tavlan har brukt original toppakning i 02 med 400hk. 950kg bil med 1800ccm og turbo |
|
mekke |
jag lånar tråden lite och ställer en fråga då jag inte riktigt förstår, men tål en m10'a 1,8 1kg laddtryck med original topppackning?? |
|
1,8 bar med en orginal packning..Skulle tippa Nej. men 1 bar så ligger du på säkra sidan. |
|
| Nå har toppackningen min gått i stykker. Men den holdt LENGE. Nå har jeg kjørt på 1,3bar en stund, og det tålte den ikke i det lange løp. (m10 1,8i med 9,5:1) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.