|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, tittade under min gamla 520 för första gången tror jag. Såg att det va dubbla avgaspipor hela vägen fram till slutburken. Är det standard eller har någon gjort ett hemmabygge. Funderar på att dra ut 2 separata rör sedan till varsin slutburk istället för o få lite manligare ljud ur den lilla 2 liters maskinen :) Ska inom en snar framtid montera på ett extractor rör jag fick billigt, inte för att det ger nån direkt effekt men orgianlröret är sprucket så då kan man lika gärna kosta på sig ett extractor. Even alcohol can bend the room... | |
| Jag tror att det sitter dubbel rör genom 1á dämparen och in i 2á dämparen där det blir enkelrör, och enkelrör från den genom slutdämparen och bakåt. | |
|
På min 520 sitter det dubbelt genom katten till första ljuddämparen, där blir det enkelt, men lite grövre rör till slut dämparen, men jag "tror" att det är ett hemmabygge som hänger under min bil då jag inte tror att det ens har suttit kat på den från fabrik. //Nord |
|
|
Sitter dubbelt hela vägen fram till slutburken på min vill jag klart minnas i alla fall. Even alcohol can bend the room... |
|
|
Från fabrik hade E28 520i utan kat dubbla rör fram till andra burken, därefter enkelt. Samma system satt även på de i Tyskland sålda 525i och 525e. Med kat var det dubbla rör hela vägen, 520i och 525e hade samma system. Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.