|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag ett litet kylarproblem!! Min kylare började läcka, och sen glömde jag skruva åt kylar locket på behållaren när jag höll på meka och all kylarvätska läckte ut! Nu äre så att jag fick tips om att tillsätta kanel i kylarn så skulle det sluta läcka med lite tur. Vilket det nästan också gjorde! Men jag tog inte glykol när jag fyllde på vätska utan bara vanligt vatten för att testa om det skulle funka. Nu vill jag ha glykol igen i kylarn för att det börjar bli lite kallt. Hur får jag ut kylarvätskan på lättast sätt? Jag testade göra mitt misstag igen med att ha locket öppet med mening men det funkade inte alls. Några tips?? Mvh Stefan | |
|
HejHallå...jag förmodar att du har ungefär likadant som på min kylare...I botten på kylaren sitter det en plastplugg med krysspår i...Bara att skruva loss och tappa ur! Mvh Petri |
|
|
Kanel i kylarn, är det verkligen nyttigt?? Tycker det borde bädda för framtida problem genom att hälla "smuts" i systemet, kan ju plugga igen nånstans........ Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Tack för svaren! > Petri jag ska kika efter om jag ser den pluggen, men jag har hört att det ska finnas en sån där från andra håll också! > Patrik, jag har ställt den frågan för mig själv också! Men de flesta verkar säga att det inte ska vara nått problem. Nån som vet nåt annat? så är jag väldigt tacksam för svar!! Mvh Stefan |
|
|
Det beror ju alldeles på hur mycket kanel du häller i. Om du häller i en 3-4 burkar så lär det ju slamma igen lite... Själv har jag haft kanel i en del bilar, och inte haft några problem. Dessutom luktar det ju trevligt när man öppnar kylarlocket... /Rickard |
|
| Ja och har man i diverse andra julkryddor så kan man ju koka glögg i kylarn...:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.