AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
593

Ang NOS

Visa användare
76
Nikus
Bmw 520 E34 (525 motor)
Bmw 323i E30
Hur mycket stryk tar motorn av Nos?..

nyren topp bra komp... så motor e ganska fräch!

NOS är ett märke/företag.

..är lite petig kanske..
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Jeg hørte en fyr si at ett trykk på NOS-knappen sliter like mye som en kjøretur fra Oslo (sør) til Trondheim (midt/nord), eller noe.. Vet ikke om det er sant, men det tilsvarer isåfall mange mange mil.
lustgas sliter precis lika mycket på motorn som "ärliga" hästkrafter..

Volvo 740 GL Limousine -88b (turbokonverterad)
Buick Skylark Convertible -71 (bigblock konverterad)
Opel Rekord -74 (Commodore GS/E konverterad)
Sv
29
Sven L
325i-86
Det er vanskelig å si eksakt noe om hvor mye en motor tåler, men du kan regne med større påkjenninger enn original ihvertfall. På denne siden står det endel om lystgass: Länk.

mvh

Sven L
max f
nu är det så att när du kör på kvävedioxid som det heterså kommer det främst mer luft och sen kommer tillskottsbränsle också och det blir större tryck i förbänningsutrymmet och även större påfrestningar på lager och stakar och framförallt kolvringar så det är fel att säga att slitaget är lika mycket som vanliga hästar för dåhar man oftast byggt motorn efter den ökade effekten och det har man ju inte när man monterar dit ett nos system.
Be
179
Bex
325iA -90
Vill också vara petig.
Lustgas heter dikväveoxid och inget annat.

Söker automatlåda till E30

Ingenting är omöjligt
Sv
29
Sven L
325i-86
Lustgas (Lystgass på norsk) er handelsnavnet på gassen. Dikväveoxid (Nitrogendioksid på norsk) er navnet utifra hvilke grunnstoffer gassen er bygd opp av. Begge navn er like riktig å bruke.

mvh

Sven L
max f
stavfel av mig i sverige heter det mycket riktigt dikväveoxid och inge annat .
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
enligt min uppfattning så sköter man om lustgasen rätt så då menar jag att man inte använder den fel så ska det gå bra jag har haft min monterat i ca 2 år o har inte haft några som helst problem med den visserligen använder jag inte den varannan minut heller

Keep Your Distance This is a BMW ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.