|
|
|
|---|---|
|
Gjorde en DIS-kontroll idag på min 328Ci-00, men det skumma var att enligt den så har bilen gått exakt 1000 mil mindre än på kombiinstrumentet, hur kan det komma sig? är den skruvad? Ingen på firman visste varför det var så. Själv tror jag inte att den är skruvad eftersom jag nyligt fått igenom en goodwill reparation på bilen + en helt komplett servicebok. Någon som varit med om liknande? eller hört talas om detta? /Marcus | |
| Er bilen skrudd fram, og ikke bakover? | |
| Menar du krockad? | |
ant |
Jag tror Morten undrar om mätaren är fram eller tillbakadragen. Är bilen importerad? Kan det vara så att mätaren har dragits fram på en nära på ny eller helt ny bil för att få upp miltalet inför importen hit? ====== Min bil:Länk |
| Jaha ok,fårlåt mig Jo den är importerad för 1,5år sedan men inte är den uppskruvad, det borde man se på serviceboken isf. Den hade gått 3500 mil när den importerades och nu har den gått 5700mil och DIS-kontrollen visar att den gått 4700mil Alltså mätaren i bilen har gått 1000mil längre än dis-kontrollen visar. Jag fattar inte hur detta kan vara möjligt? | |
| bmw325: Hva mener du egentllig med at du har fått "..goodwill + komplett servicebok"? Har du fått en helt ny servicebok? | |
|
Morten: Han menar antagligen att han fått igenom en goodwillreparation och har en servicebok med de servicar som man ska göra. Säger väl inte så mycket med goodwill:en. Man brukar säga att under 4000 mil eller max 2 år så skall det inte vara något snack. Efter det blir det lite jobbigre men är det ett typfel som dyker upp vid lite högre miltal/ålder tas dessa också. |
|
| Om BMW ser att det verkar vara det minsta fiffel med mätarställningen så får man inte igenom en reklamation,speciellt inte när bilen är äldre än 3 år (min är uttagen 10/99). Så det jag undrar är om det kan misstämma 1000 mil när man gör en DIS-kontroll, ingen som kan svara på det? | |
|
bmw325: Følgende er kanskje et dumt forslag, men kunne det tenkes at mätaren har vært tillbakadragen tidligere, og siden blitt skruvad fram igjen? Hvor mange eiere har bilen hatt før deg? (Beklager at dette ikke var et svar på din egentlige fråga). |
|
| Om den blivit tillbakadragen tidigare är mycket svårt att veta, men det tror jag inte. Det har varit en ägare i sverige och en i tyskland före mig. | |
318 |
Ljusmodulen bytt efter 1000 mil? |
318 |
Glöm ovanstående, tankevurpa! |
| 318, ja inte är det ju omöjligt att det är så. | |
| Ingen som vet? | |
| Kan du inte fråga et bmw verksted? | |
|
Jag frågade på verkstaden jag gjorde testen på (auk. BMW verktad), och dom visste inte varför. Så därför ställde jag frågan här på forumet. /Marcus |
|
|
Någon som skruvat fram den för att slippa betala moms? /T.P. Länk |
|
| T.P: Kan det vara så? vart går gränsen för att betala moms? | |
ant |
bmw325: T.P´s ide var vad jag hade i tanke när jag skrev mitt första svar i denna tråd. Jag vet dock inte var milgränsen dras för momsen. ====== Min bil:Länk |
|
Svensk moms måste betalas om bilen är yngre än 6 månader samt gått mindre än 600 mil Länk -------------- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Då är det inte momsen, eftersom bilen gått 3500 mil när den togs in i sverige. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.