|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, då jag drar iväg på låga varv (smyger iväg), vill bilen skaka och vibrera. Detta tycks dock bara inträffa då kopplingen har använts mycket (t.ex. i en bilkö eller liknande). Dock är jag inte säker på att jag vill skylla på kopplingen, eftersom den är bytt för ca ett halvår sedan! Däremot funderar jag på om det kan vara ett motorfäste som har gett upp...? Eller finns det fler delar som hör till kopplingen, och kan ge dessa symptom, som inte byts i samband med ett "normalt" kopplingsbyte? Tacksam för svar. Detta är irriterande! // Björn | |
|
Mycket vanligt fel på E-36:orna, har hört att det har nått med nån beläggning på kopplingen att göra. Du kan tillfällit få den bättre genom att slira ordentligt på kopplingen. |
|
|
Hej samma sak med min och jag upplever också en förbättring om jag gör pensionärsstart. |
|
|
Det stämmer som Gabbe006 skriver. Vanligt på E30 också! Sök tidigare trådar så hittar du nog mer info om detta! |
|
|
Jag hade precis samma fel på min men det fixar du lätt. Lägg i 4:ans växel o slira ett tag på kopplingen men akta så du inte bränner dom |
|
|
Crilco: Det märks väl att det är dags att släppa då det börjar lukta äckel-brända lameller vill jag minnas? Kan tillägga, vilket jag dumt nog inte skrev förut, att felet som jag beskrev inträffade efter att jag och en polare drog på lite genom stan, när vi hade bråttom som fan. Hård körning alltså. Dock var det inte första gången jag märkte detta. Hände även på en parkering till en mataffär, att den högg och skakade. Då hade jag också kört den varm innan. Dock inte genom hastig körning, utan snarare genom manövrering... Någon som vet vilken del som skall bytas för att få problemet ur världen? // Björn |
|
|
Det var precis så det var med min. Blev jämmt efter att man kört hårt eller bilen gått ett tag. Men nu är problemet borta så fort jag slirade lite med kopplingen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.