AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
477

325i 24V vs. Audi A4 ts Q

klmjgust
Var precis nyss ute och provade/jämnförde lite fartresurser mellan min Bimer och kompisens "nya" 180hk A4(ts).
Måste säga att det var tokjämt hela tiden.
Tråkigt att erkänna men jag tror man blir spöad om han chippar+filter och avgas.
Har JR trattfilter på redan och tror inte det hjälper att chippa min+avgas. Eller vad tror ni andra??

Jimpa
Det lär ju inte bli lika stor skillnad som när man chippar audi turbon iallafall. Men din BMW lär ju inte gå sämre av chip och avgas iallafall så skillnaden blir ju mindre......

Mvh
Patrik 325i -92
Två vänner till mig träter alltid vems bil som är snabbast. En kör 328 coupé (orginal) och en kör chippad A4 turbo 2WD (150 hk till 180-190 hk tror jag). Frågar men BMW-åkaren så vinner han alltid och frågar man Audi-åkaren så vinner han alltid. Jag håller på BMW´n och så är den ju såååå mycket snyggare.

Kan man jämföra en BMW med r6 med en r4 ådi med stressfläkt?
Vill du dra din kompis?
Köp en Corvette (V8, 5.7L) från -85 för ca 100', köp och installera lustgas kit. Då har du garanterat en bil som går snabbt rakt fram.

//Wille
JW
Jag har en polare som har en ny A4 TS Quattro ej chippad och jag kan säga att han hade inte en suck mot min 325 Coupe från -92. Min 325:a har chip från Motornord och ett sportsystem från Simon som låter och fungerar underbart. Är marginellt snabbare än polarens 328:a oxå.
Kan verkligen rekommendera chip till 325:an.
Ha det!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Är bilarna någonlunda jämna så är det föraren som avgör. Som när jag åkte med en polare och vi drog en ferrari 360 modena med hans 3,2 m3a (original förutom dtm rör). Så mycket, för att inte säga allt beror på föraren. Visst har man en 65 hästars bil och en 300 hästars så kan man nog vinna pga accet ut på rakorna osv. Men en 200hästars bil vs en 250hästars bil är det enbart föraren.
JW - Vad är det för chip du köpt, märke alltså?
Hur långt är varvskyddet flyttat??

Mvh
Patrik 325i -92
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.