|
|
|
|---|---|
|
trycker ut vatten från expantionskärlet vid varm motor,vad kan det vara för fel??????,har en -86:a 528i........... mvh nille_j | |
|
Lukta på vattnet om det luktar avgaser är det blockpakningen som är gången. Åk till en verkstad så kan dom prova med en CH haltsmätare om det är avgaser i vattnet. Annars är det vatten pumpen, kylaren eller termostaten som är dålig provaförst med termostaten . BMW kan vara svåra att lufta systemet på parkera bilen i en uppförsbacke och lufta. 540 touring-95 |
|
| Min bil var likadan för ett par månader sen, efter att jag bytt termostaten och luftat systemet ordentligt så funkade det ok igen. | |
Måsen |
Hade också samma symptom, det var topplockspackningen som läckte avgaser från 3:ans cylinder till en kylvattenkanal... |
|
Fråga mig om jag känner igen problemet......jag höll på ett halvår med ett liknande problem. Jag planade toppen och bytte toppackning, kollade vattenpumpen, bytte termostat och kylare när det i själva verket verkar varit ett otätt kylarlock. Jag bytte slutligen kärlet till ett modernare med skruvlock och problemet försvann. Hur högt står tempmätaren när vattnet trycks ut? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.