AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
448

tändstifts fråga någon som provat dom

bille
hallo!

Någon som har provat champion c9yc till en bmw 750ia -91? är dom stiften ok?

Även en fråga till hurdan kvalite tycker ni det är på motor nords grejor?

Mvh
svardska
orginal kostar 30:- styck så varför prova champion för 68:-

MVH
k´sVärd
It´s my way or the highway
bille
ok förstår vad du menar men jag har 20st sådana stift liggande så jag undrar bara om dom är ok.

Bmw 750ia -91 ev,byte

Mvh
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tycker att Motornord´s prylar håller fullgod kvalitét. Många av delarna kommer från samma leverantörer som levererar till Bmw...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
bille
Hallo där!

Någon måste väll ha provat champions stift till 750ia-91 c9yc är dom ok vill ju inte stoppa i stift som inte är bra.

Mvh

750ia -91 ev,byte mindre
bille
Inte någon?
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
Har de bara ungefär samma värmetal och fysiska storlek som bosch F8LCR stiften, så ska de nog fungera bra. (När jag köpte min bil satt det 4-elektrods beru stift, förmodligen efter en service gjord i Frankrike. Men den gick bra för det).
bille
Är de inte någon här på forumet som testat champion c9yc till sin bmw 750ia ?

Mvh

till salu ev,byte mindre bmw
bille
ja igen! vad är de bästa för bilens gång att ställa in tändstiften på 0,7-1.0 ?
Fr
24
Frilansarn
750iA, -91
Jag har Champion i min 750i-91. Funkar alldeles utmärkt. Efter vad jag hört med en som "rejsar" ska det dock funka lika bra med gamla Boschstift som Motornord säljer för typ 30 spänn styck. BMW själva vill alltid pracka på en nyaste nya för 150/st. Tror det finns en omvandlingstabell någonstans på Champions hemsida. En annan jag känner körde med superturboextraallt för 250 spänn styck men märkte ingen skillnad på sin gamla 750.

Kanske vore loäge för någon på BMW-power att göra en seriös test med en gammal 750 + en ny 750 och prova typ 10 olika stift, mäta upp effekten på nåt sätt och lägga ut testen?
Fr
24
Frilansarn
750iA, -91
Dock vet jag inte exakt vilka Champion jag har... Men funderar på att byta inom nån månad så kan jag tala om vilka Champion det är. NGK ska man dock undvika hörde jag av en som jobbar på Mekonomen.
PE
630
PESK
740iA e32
Och av vilken anledning ska man undvika NGK??
Enligt mig och många med mig är det ett av dom
bästa fabrikaten som finns på marknaden. Sitter
för övrig som standard i bl.a alla Japanska bilar....
och nog borde väl en person som säljer bildelar o
tillbehör veta lite bättre....men det är kanske den
nivån Mekonomen håller på sin personal....;-)
Peo
po
1.178
powertoy
750iA-97 Individual step.TV/Nav.
528i -82
bille, Normalt gnistgap brukar vara 0,7 mm på de flesta stift. Det är onödigt att ha större gap för tidsnog ökar ju det av sig själv. Det lär inte heller gå att avgöra om motorn går sämre eller bättre med större gap. På en moped med magnettändning kanske, men med dubbla motronic så lär du inte märka om gapen är 0,5 eller 3mm. (rotorer och fördelarlock lär väl dock slitas snabbare med för stort gap)
PESK, personligen håller jag med dig. NGK har aldrig vållat mig problem. Har dock sett något inlägg om m60/62 som totalvägrat att starta med NGK.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.