|
|
|
|---|---|
|
Om jag inte fått allt om bakfoten så väger en 325 E36 cupe 1390kg tjänstevikt??? Vad väger en sedan? Om nu cupen väger 1390kg å har 191 hp eller 192?? Säger 191 så har den 7,2Kg per hp. men gör iallafall 0-100 på 8,nått sekunder. E inte det lite slött? Å nu när det gäller trim så ger inte chip så mycket så som jag fattar det. Hur e det med kammar? Hur blir soppa förbrukningen efter att man bytat til vassare kammar? | |
Satan22 |
tja du känar nog inget på att bara byta kammar ... totalt meningsslöst ,dvs om du inte ska borra osv. om du vill ha mera krut ur en 325:a så bör du fundera på turbo .. om du nu vill ha anndra kammar så ska du nog byta insuget , insprutare , chipa , annat luftfilter och avgassystem då kanske du får 30-40hp till . men som sagt ....turbo.... Det kostar o ligga på topp |
|
om man jämför turbo å allt annat i pris vad blir det då... Turbo e inte direkt billigt.... e kanske inte det andra heller=) men jag tycker ändå att siffrorna e lite mysko...någon som kan reda ut dem för mig? |
|
|
jag menar min Mx3 på 136 hp har samma 0-100 siffror som en 325 jue =) |
|
|
Bmw uppger 0-100 km/h på 8sek, vad har mazdan för uppgifter. 8 sek är väl inte så dåligt, sen tror jag inte att utväxlingen på 325:an är den bästa för att få bra 0-100 km/h tider med. |
|
|
Ok... tror att det e typ 8,5 på mazdan... men ändå ingen stor skillnad de nuffrerna inom parantes e det siffrorna på 4 dörrars? |
|
| Nej, jag tror det är för automatlåda. | |
|
Ja vad kostar ett turbokit till en 325 E36 och vem monterar sånt om man inte själv kan? Eller det är enkelt? |
|
|
På Länk finns det byggsatser och färdiga bolt on kit att köpa. kostar från ca 20000:- Sen är det "bara" att montera dit oxå. Lycka till/Berbel |
|
|
Men 20k e bara för turbokittet va? sedan om man vill att den skall gå igenom får man väll lägga till typ lika mycket..för bromsar o allt annat fö att hålla ihop bilen? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.