AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
465

Tuning till 325 E36 fundersam...

Om jag inte fått allt om bakfoten så väger en 325 E36 cupe 1390kg tjänstevikt??? Vad väger en sedan?

Om nu cupen väger 1390kg å har 191 hp eller 192?? Säger 191 så har den 7,2Kg per hp. men gör iallafall 0-100 på 8,nått sekunder. E inte det lite slött?

Å nu när det gäller trim så ger inte chip så mycket så som jag fattar det. Hur e det med kammar? Hur blir soppa förbrukningen efter att man bytat til vassare kammar?

Satan22
tja

du känar nog inget på att bara byta kammar ... totalt meningsslöst ,dvs om du inte ska borra osv.
om du vill ha mera krut ur en 325:a så bör du fundera på turbo ..
om du nu vill ha anndra kammar så ska du nog byta insuget , insprutare , chipa , annat luftfilter och avgassystem då kanske du får 30-40hp till . men som sagt ....turbo....

Det kostar o ligga på topp
om man jämför turbo å allt annat i pris vad blir det då...

Turbo e inte direkt billigt....
e kanske inte det andra heller=)

men jag tycker ändå att siffrorna e lite mysko...någon som kan reda ut dem för mig?
jag menar min Mx3 på 136 hp har samma 0-100 siffror som en 325 jue
=)
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Bmw uppger 0-100 km/h på 8sek, vad har mazdan för uppgifter.

8 sek är väl inte så dåligt, sen tror jag inte att utväxlingen på 325:an är den bästa för att få bra 0-100 km/h tider med.
Ok...
tror att det e typ 8,5 på mazdan... men ändå ingen stor skillnad
de nuffrerna inom parantes e det siffrorna på 4 dörrars?
Be
348
Bempa
M3 E30 -87
320i -86
Nej, jag tror det är för automatlåda.
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ja vad kostar ett turbokit till en 325 E36 och vem monterar sånt om man inte själv kan?
Eller det är enkelt?
Länk finns det byggsatser och färdiga bolt on kit att köpa. kostar från ca 20000:-
Sen är det "bara" att montera dit oxå.
Lycka till/Berbel
Men 20k e bara för turbokittet va?

sedan om man vill att den skall gå igenom får man väll lägga till typ lika mycket..för bromsar o allt annat fö att hålla ihop bilen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.