|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Tänkte i sammanhanget bara nämna att det nu i helgen är en stor bil-och MC-träff på Barkarby flygfält. På lördagen tror jag bara att det är amerikanskt men på söndagen är det även Europabilar. Marianne |
|
|
mr Hamann: kul. Din bil såg riktigt vass ut på bilderna, det bli kul att se den live! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
Mr Hamann |
Tack! Det var riktigt kul att köra Blackrace. Var första gången jag körde med rödljusstart. // Mr Hamann |
|
OK, jag har kollat med LFV om Barkaby och det ser mörkt ut. Kanske i framtiden men till 1 September behöver vi nåt annat ställe. Vad sägs om att träffas på parkeringen utanför Drottningholms slott kl 18. Sedan vid 19 åka i samlad trupp till Brostugan och andra BMW där ? Därefter kan antagligen förstsätta med övriga BMW eller bege oss på liten färd runt Stockholm. Åka mot Ekerö för att ta färjan därifrån till Slagsta vid 20.30 och tillbaka mot centrala Stockholm för att avsluta någonstans i centrum. Kanske på Strandvägen eller MCD på Sveavägen? Vad tycker ni om det? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever! Ser ut som vi andra oxså får vara med:)) |
|
|
Jag vet en landningsbana öster om Uppsala som man oftast kan nyttja. Lunda heter den, militär plats men jag har aldrig hört talas om någon som blivit bortkörd därifrån, speciellt inte om man är ett begränsat sällskap och håller sig till dom oskrivna regler som finns i samband med banan. /eFx |
|
|
Det låter frestande...ska man bara dyka up där eller ska man förannonsera sig innan på något sätt? Hur lång från Apsula är det? det får inte vara för långt bort... Staffan, det vet du! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Man dyker bara upp. Det är ca 5 mil från Uppsala, men ganska bra väg ut. Dock har jag inte hört att det varit "race" därute på länge så jag ska ta å kolla upp det, så återkommer jag med info. /eFx |
|
|
Check! Det är bara å ta med sig koner (om man vill bygga konbana) å dyka upp samt som sagt följa dom oskrivna reglerna som finns. Kan posta dom senare om det blir aktuellt. /eFx |
|
|
5 mil öster om Uppsala , hur långt är det från Stockholm? 11 mil? Då kan det kanske vara lite för långt för att man skulle kunna få större deltagande? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Kikade lite i Gulasidorna och såg att det finns en flygplats på en av Ekeröarna, någon som vet om det är trafik på den??? Annars kanske man kunde åka lite där. Vägbeskrivning: Om man åker från Brostugan, vänster mot Drottningholm och nästan hela vägen fram till Ekerö Centrum, men innan bron över till Centrum tar man höger mot Skå/Stenhamra, följ sedan vägen mot Skå och där någonstans ligger det (Skå-Edeby flygfält). /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Det låter bra. Men jag misstänker att det är stampad jord till landningsbana och dessutom så måste ju flygplatsen vara nedlagd och jag tror att det är viss traffik på den... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Richard , had du möjlighet att ringa till dem och kolla? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jag kommer att rulla neröver så jag är i Sthlm/Uppsala trakten tisdag 19:e. Är det någon som har tid/lust att träffas en stund innan jag drar mig till London. // Doggeli |
|
|
Doggeli: Inte helt omöjligt, men det är min första semester vecka, funderar på att åka utomlands, så kanske är jag inte hemma??? Låt oss höras lite närmare. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Jag är hemma då. men bilen är då fortfarande rispad i lacken... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Flygplatsen på Ekerö var aktiv flygplats härom året, har inte hört att den lagts ner så det kan bli lite svårt att köra konbana mellan flygstarterna... Coop Forum parkeringen???? Verkar helt livsfarligt, för det är väl inte radiostyrda minibilar vi pratar om?? :-) Då kan vi ju lika gärna göra som Streetkillarna gjorde för, stänga av Kymlingelänken.... |
|
|
Vad vi skulle kunna göra är att vi bestämmer först var vi träffas, lägger ut en tråd med datum och plats och sedan filar på detaljerna. Kan vi spika det med att träffas på Drottningholms slottsparkeringen och därefter ta oss gemensamt till brostugan där BMW klubben håller måndagsmöte och sedan ta en sväng utåt? Om det blir Ekerös slingriga vägar eller flygplatskörning spelar då mindre roll i dagsläge? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever! > Låter vettigt, var det 1 sep som var aktuellt?? |
|
|
Yes. 1 September it is! ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.