|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Med anledning av diverse email utbyte samt en del inlägg i en tråd om tidigare Z möte i Stockholm vill jag starta denna tråd i syfte att ordna sommarens andra Z träff i hufvudstaden. Jag föreslår följande: - En månads varsel för att maximera antalet av deltagare - Ett datum som inte krockar med stora Jönköpings träffen vare sig till J-köpings eller Stockholms nackdel. ( själv har jag bilen på lackering 26AUG och har sett att Doggeli inte är inte i Sverige innan v 34. - Brostugan till all ära men jag efterlyser en plats där lite ”galen körning” inte utsätter ”civila” för fara (Vår sista ”get-away-stockholm” var urkul men med lite eftertanke var inte det smartaste drag att rusa i 200 knyck med brinnande däck mitt i stan…) Kanske kan vi försöka snacka till oss några timmar på Tullinge eller Barkaby eller nåt annan nedlagd flygplats. Sedan kan man ju alltid kombinera detta med en fika vid brostugan eller något annat ställe. Vad tycks? Sedan är det självklart välkommet med alla andra modeller. (Asken får väl ta fram krutkontainer denna gång istället för morsans smöråk. Vore kul att mäta lite krafter mot hans mönster eller Starres svarta pärla! ) ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! | |
|
Låter som en lysande ide. Lyckas du få lite tid på någon av flygfälten vore det ju toppen! Kanske lite konbana eller 402m! Min semester ligger lite sent v33-35 så jag hoppas på v.36 är det för sent? Jag kommer troligen att resa bort åtminståne en av dessa vackor för att bättra på solbrännan (har ju arnetat hela sommaren!). (kanske kan vi ha en mini/försmak-träff lite tidigare? typ nu i veckan eller nästa??) /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Count me in ... Testa Elektronisk paintball Länk |
|
|
Följer gärna upp vilket datum Sthlm träffen blir. Stora Z-träffen är preliminärt satt till 17 augusti (alternativt datum 24 augusti) med ett preliminärt program enligt nedan. OBS detta är inte någon tråd för stora Z-träffen utan vill bara "förhandsavisera" lite. Det kommer att läggas upp en tråd lite senare. 1. Träffpunkt Atollen (stor parkering mitt i Jönköping med plats för över 100 st Z3´or ) 2. Därefter åka till Gyllene Uttern (3mil norr om Jkpg) som ligger vid E4 och är en fd. mycket vacker gammal slottsruin. Veteranbilar gör ofta en utflykt hit. Här kan man äta/fika/ ute, och samtidigt ha en bedårande utsikt över Sveriges näst största sjö Vättern. Reservera parkering för oss skall nog gå att ordna. 3. Därefter kan vi åka till Gränna stad och cruisa runt lite och sen får vi se vad som händer ... |
|
|
Richard, vecka 36 skulle passa mig utmärkt. Bilen ska lackas 26Aug och det tar säkert några dagar. Låter 1:a September bra för alla? Doggeli, är du kvar i Sverige då? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Planen är att jag ska köra ner bilen från Norrland under vecka 34. Tyvärr åker jag tillbaka till England 24:e Aug... Om inget datum passar så skulle det vara kul att träffa några av er en kväll i Sthlm. // Doggeli |
|
|
Doggeli: Du är inte hemma nästa vecka och ska hänga på till Uppsala? På måndag är det BMW träff vid Novation. Annars kan vi väl alltid ha en liten mini Z-träff här i STHLM, det är säkert fler som är intresserad. Det ser nästan ut att bli två träffar i vilket fall som helst, några kommer på den ena och några på den andra, vissa har tyr och kan komma på båda, men vi får nog inte ihop alla till en är jag rädd. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Låter lite överkurs med två Stockholmsträffar, kanske? Vad sägs om en utpräglad Z träff runt 1 SEP och dessutom en Z dominerad BMW Power Måndagsträff vid brostugan? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever! Länk Tydligen går silverfärgade bilar bättre se inlägg om johanns film om M3 på ringen:)) |
|
|
z3mpower: tyvärr är jag inte hemma då men om jag hade varit det så skulle jag inte kunnat komma ändå för jag har inget körkort kvar.... Men det gör inget snigel fixar! (Björnes Magasin) |
|
|
Men doggeli då.. :) inget körkort kvar!? Obra++; /eFx |
|
|
hmm... nja det är ganska lugnt! Polare tyckte det var kanon för han har fått köra mig överallt.... Jag får lappen tillbaka nästa vecka :) |
|
|
Doggeli: Aj då det var ju inte bra, men du får ju snart tillbaka den, får man höra en riktig bra rövarhistoria om hur du blev av med lappen nu. Z3c 4 ever: Det är klart vi kan ha en BMW Power träff också, jag har inget emot de andra modellerna. Jag är på! /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
OK, ska vi satsa på en Z träff i Stockholm den 1 September? Tanken med 1:a SEP är att det är en måndag i en jämn vecka alltså då har även BMW klubben sin träff. Vi kan kanske försöka ha en Z träff där en av punkterna på agendan kommer vara ett besök vid brostugan för att hälsa på andra BMWer? På så sätt så behåller vi vår Z integritet samt får tillfälle att vara "sociala" Jag föreslår även följande agenda: - Den sociala delen : uppställning av bilar, tillfälle att få snacka lite, kanske ta fika osv. - En karavan till Brostugan och BMW Klubbens träff. ( mäktigt att dyka up i en samlad trupp, eller hur!) - och sist men inte minst : Get -away -stockholm del 2? fast lite mer förnuftigt denna gång kanske ;-)... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Låter grymt bra tycker jag! /Henrik |
|
| z3mpower: Hmm... Nja ja kan dra historien mutligt när vi ses i stället. | |
|
aj då, tryckfels nisse! muntligt ska det vara och inget annat. |
|
|
Doggeli: Om vi ses någon gång dvs! det har ju inte blivit av än :-) Z3c 4 ever: Låter som en bra ide. Antar att Barkarby var upptaget! Vill vi busa så finns ju alltid COOP parkeringen vid Bromma flygplats. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Man skulle ju kunna lägga up en bana med hjälp av plastkon där... Nej jag har inte hunnit titta på detta med brakaby. Vi måste först spika ett datum. Var 1SEP antaget? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
1:a Sep låter bra för mig. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
Mr Hamann |
This sounds like fun! :) Var i Stockholm igår och körde Blackrace och kommer gärna upp på er träff! // Mr Hamann |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.